TV Kijken en tegelijk Internetten groeit explosief

Vorig artikel Volgend artikel
1106949651op schoot

[Stephan Fellinger] In plaats van het bord op schoot, hebben Amerikanen steeds vaker een computer op schoot. Per week besteden amerikanen inmiddels 300 minuten aan tegelijk TV kijken en Internetten. clickz gaat in op het onderzoek "Media in Mind" van Universal McCann..

Vanuit sociaal standpunt vind ik dat een interessante ontwikkeling. Notebooks met wifi worden steeds populairder en zorgen ervoor dat de pc vanuit de associale zolderkamer (internetten in je eentje), de mogelijkheid geeft om te internetten in de sociale huiskamer (internetten met je huisgenoten om je heen).

Het onderzoek geeft ook aan dat waar Internet een paar jaar geleden vooral een avondmedium was, het nu het meest dominante medium overdag geworden is, lekker surfen tijdens de baas zijn tijd. Deze bevindingen sluiten overigens aan bij recent Nederlandse mediaconsumptieonderzoek van het IAB, dat ook de dominantie van het Internet overdag laat zien.

Nog even terug naar het notebook in de huiskamer. TV kijken met de computer op schoot zorgt er voor dat de TVcommercials minder intens bekeken worden (waar hebben we dat eerder gehoord?). Aan de andere kant biedt het ook weer kansen als er tijdens het TV kijken communicatie is tussen merk en de klant via het Internet.

TV en Internet, stapje voor stapje dichterbij elkaar, of ze elkaar nu mogen of niet...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies