Online14.07.2009

Flinke investering voor Just-Eat


flinke-investering-voor-just-eat.jpg
flinke-investering-voor-just-eat.jpg

Just-Eat, een site voor het bestellen van afhaalmaaltijden, heeft in een eerste investeringsronde 10,5 miljoen pond opgehaald.

Het grootste deel van dat geld komt van Index Ventures, bekend van onder meer Skype, MySQL en Last.fm. Deze venture capitalist bracht eerder ook al 5 miljoen euro in de Belgische social-networkingsite Netlog in. Het kapitaal zal worden gebruikt om de leidende positie van Just-Eat in Denemarken en in de UK te behouden en om de groei in nieuwe gebieden, waaronder België, te versnellen.

Deze nieuwe investering is belangrijk voor de groei van het bedrijf in de thuismarkten,” aldus Mathieu van Steenberge, “maar voor België is deze investering misschien nog het belangrijkst. België hinkt op dit moment achterop als het over online eten bestellen gaat, en de nieuwe investering laat ons toe om sneller onze ambitieuze groeiplannen uit te voeren. We willen net zoals in Groot-Brittanië de Google worden van takeaway food.”

Just-Eat.be
is sinds april 2009 actief bij onze zuiderburen. “Op dit moment zijn we al sterk aanwezig in de grote steden en hebben we een 70-tal restaurants aangesloten. Tegen het einde van het jaar zullen dat er 400 zijn en volgend jaar rekenen we op een veelvoud daarvan.” Just-Eat heeft inmiddels al meer dan 6.000 restaurants in hun online database. Elke maand routeren ze in Europa meer dan een miljoen maaltijden naar restaurants. Via

Verder lezen over Online Shop

Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën

iDEAL kennen veel mensen als de handige betaaloptie bij webwinkels waarmee je meteen kunt betalen met je bankrekening. We kennen het al decennia en zijn er al helemaal aan gewend, maar in het buitenland zijn ze soms jalo...

Online09.04.2024

Direct betalen via iDEAL hoeft niet meer: nu kan het in drieën

​5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen

Webwinkels zijn er maar druk mee: al die retouren. Bij sommige winkels schijnen retourgestuurde kledingstukken gewoon in de shredder te gaan. Maar ook zonder dat ze geshredderd worden is het niet bepaald duurzaam, al die...

Online27.03.2024

​5 tips zodat je bij online shoppen niks retour hoeft te sturen

​Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers

Amazon heeft geen geweldige ervaringen met AI, of met productpagina’s, maar het gaat de twee desondanks verenigen. Verkopers kunnen straks hun productpagina’s laten maken door kunstmatige intelligentie.

Online14.03.2024

​Amazon laat AI nu de productpagina’s maken voor verkopers

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

We horen wel veel over de Digital Markets Act vanuit het oogpunt van grote techbedrijven, maar vergis je niet: ook als je een kleine webshop runt krijg je hiermee te maken. Sinds vorige week is er nieuwe cookiewetgeving...

Online11.03.2024

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

​Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen

Hieronder deel ik een bewezen strategie voor het besparen van vele honderden euro's per jaar op boodschappen. Het vergt slechts een iets verder vooruit kijken dan de dagelijkse of wekelijkse boodschappen. Per persoon kan...

Nieuws04.03.2024

​Hoe je vele honderden euro’s per jaar kunt besparen op boodschappen

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Als winkel eigenaar ben je ongetwijfeld bekend met het belang van een efficiënt kassasysteem. In dit blog gaan we dieper in op waarom een goed kassasysteem essentieel is voor iedere winkel, en we belichten de voordelen...

DC Business22.02.2024

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

​Klarna komt met abonnement op…. betalen?

We praten er misschien niet dagelijks over, we gebruiken het met zijn allen wel op zeer regelmatige basis. Soms omdat je iets wil kopen waar je eigenlijk even geen budget voor vrij hebt, soms omdat een andere betaalmanie...

Online25.01.2024

​Klarna komt met abonnement op…. betalen?

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

De CO2-uitstoot in de last mile voor een e-commercepakket is ten opzichte van 2018 gedaald met 56% tot gemiddeld 100 gram CO2 per pakket. Zo blijkt uit de resultaten van een nieuw onderzoek van Thuiswinkel.org. De sector...

Online18.12.2023

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen