'Blijf dicht bij de bezoeker'

Vorig artikel Volgend artikel
'Blijf dicht bij de bezoeker'

Op zoek naar meer controle kijkt de consument verder dan de traditionele televisie, hierbij wordt de gevestigde orde van massa reclame en kabel abonnementen stevig onder druk gezet.

Innovatieve inhoud verstrekkende methodes worden steeds belangrijker, ze zorgen namelijk voor veel meer keus bij de consument. Het internet heeft hier natuurlijk een grote bijdrage aan geleverd. Uit een onderzoek van Accenture Consumer study - 'Television-Entering the era of mass fragmentation (PDF)' blijkt dat ondanks de groeiende bereikbaarheid van deze nieuwe alternatieven, de consument nog steeds gebruikt maakt van traditionele manieren om hun televisie programma’s te bekijken.

Uit een enquête onder 13.000 consumenten uit 13 verschillende landen blijkt dat kijkers van televisie programma's verdeeld zijn als het gaat om televisie of draagbare toestellen, merken en gedrag. Daarnaast is er ook een blijvende groei in het aantal kijkers in die landen. In landen waar we een vergelijking kunnen maken met voorgaande jaren, stegen de kijkers van programma's met video inhoud. Leeftijd speelde daar geen rol in omdat dit te zien was in alle leeftijdsgroepen.

Mobiele TV providers kennen een bescheiden groei in vergelijking met de vorige groep. De meeste mobile providers -met uitzondering van Youtube en Apple iPhone- hebben zich ingesteld op het dupliceren van omroepen of het bieden van een beperkt aantal clips van bestaande programma’s.

De migratie van nieuwe middelen blijven zich manifesteren. Hetgeen een duidelijk teken is voor providers, die mee moeten gaan met nieuwe ontwikkelingen en processen om hun inkomsten in stand te houden. De sleutel tot succes in de digitale sector blijft: "Keeping close to the Consumer".

Begrijpen wat de consumenten willen en er gehoor aan geven. Dit betekent constant willen begrijpen wat de consument wil met deze kennis het ontwikkelen van de programma’s te versnellen. Het gefragmenteerde publiek biedt vandaag de dag veel kansen en de winnaars van morgen zijn diegene die deze mogelijkheden zien en erop in spelen. Deze studie helpt u de eerste stap te zetten.  Uit dit onderzoek zijn een aantal specifieke lessen en berichten te vinden voor uw eigen bedrijf, echter zijn er een drietal conclusies, dat een impact zal hebben op alle providers.

   1. Help de consument met het vinden van de inhoud die ze waarderen – Consumenten hebben zoveel mogelijkheden, dat ze snel geneigd zijn om dicht bij het merk te blijven waar ze tevreden mee zijn. De industrie moet ze helpen nieuwe merken te vinden. Een belangrijke manier om dit te bereiken is door invloed uit te oefenen op het vertrouwen netwerk (familie/vrienden) van de consument. Consumenten zien hun familie en vrienden sneller aan als adviseur.

   2. Stroomlijn de product development lifecycle, gebruik echte data om beslissingen te onderbouwen – Het is van belang om experiment kosten te reduceren. Veel producten creëren succes door het exploiteren van ‘shared frameworks’ en herbruikbare processen. Dit legt de focus volledig op de eisen van de consument. Deel hiervan is het gebruik maken van data dat het gebruik van de consument meet. Een goede analyse hiervan zorgt voor een basis om nieuwe producten tegen te analyseren.

   3. Ondersteun een aantal business models – reclame, inkoop and abonnementen – Consumenten staan open voor allen betaal modellen, dit geeft ruimte om ze allemaal te gebruiken in verschillende samenstellingen. Om hier het meeste uit te halen is het van belang dat er een flexibele en innovatieve omzet model is. Dit zorgt ervoor dat alles ondersteund kan worden.

Bron: Bestyled

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies