Microsoft introduceert nieuwe winkel service

Vorig artikel Volgend artikel
Microsoft introduceert nieuwe winkel service

Microsoft Nederland kondigt vandaag op MSN de lancering van ciao-shopping.nl aan, een interactief online shoppingplatform. De nieuwe service wordt verleend door de in Europa leidende winkel- en vergelijkswebsite Ciao. Microsoft kocht Ciao in oktober 2008 en zet de site in voor zijn e-commerce activiteiten in Nederland.

Ciao biedt een breed aanbod van producten en reviews, diepte-informatie en toegang tot een groot aantal online winkels. Ciao geeft klanten toegang tot een berg aan consumentenreviews, zowel in tekst als in video. Zo ben je geïnformeerd op basis van feiten en peer-to-peer opinies, voordat je een keuze maakt.

Steeds meer consumenten zoeken naar aankoopadvies in online communities. De nieuwe MSN shopping service biedt het allemaal in een compleet platform en geeft de consument alles wat hij nodig heeft.

Microsoft gelooft dat de vijf miljoen consumentenreviews gecombineerd met de zes miljoen ratings van een sterke online community over items van duizenden retailers erg aantrekkelijk zal zijn voor het MSN-publiek. Bovendien zullen retailers die bij Ciao adverteren het voordeel hebben van een grote, actieve en hoog betrokken community die via MSN de consumentenervaring rijker en lonender maakt.

Volgens Europees onderzoek van Mediascope gaven Nederlanders in 2008 online 64,3 miljoen euro uit over een periode van zes maanden. 44% van de Nederlandse online shoppers zeiden ook van gedachten te veranderen over het te kopen product na het doen van online onderzoek. Als een van de leidende review- en shoppingcommunities van Europa is Ciao-shopping al een populaire bestemming onder shoppers.

Joost Nienhuis, general manager van de consumentenorganisatie van Microsoft, zegt: "Het integreren van Ciao’s platform bij MSN is voor Microsoft een grote stap vooruit in de e-commerce omgeving. Interactieve communicatie en online communities zijn zulke stuwende krachten achter het web en online winkelen is geen uitzondering. Ciao loopt voorop in het bevorderen van dergelijke communities en engagement. Door het omarmen van deze beweging hopen we ons MSN-publiek de best mogelijke shoppingvergelijkingsservice te bieden en een aantrekkelijke propositie te leveren aan retailers en adverteerders die in deze groeiende markt willen kapitaliseren."

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies