Online24.03.2009

NS stopt verkoopt online tickets


ns-stopt-verkoopt-online-tickets.jpg
ns-stopt-verkoopt-online-tickets.jpg

Voorlopig is het niet meer mogelijk om online treinkaartjes te kopen. De NS heeft besloten de webshop voorlopig te sluiten. “Door het grote succes van de proef met het e-ticket afgelopen week wordt er de komende dagen gewerkt aan de verdere verbetering van de webshop. Daardoor is de webshop tijdelijk gesloten.”

De online kaartverkoop vertoonde al vanaf het begin kinderziektes. Onbekend is nog wanneer de verkoop van de e-tickets weer mogelijk is. De proef zou tot half juni duren. Overigens liet Henk in de comments van dit bericht weten dat het gewoon goed werkte.

Ik heb zojuist 3 tickets besteld via 1 sessie. Bestelbevestiging kun je uitprinten maar is niet geldig. ‘Op dit moment worden uw betaling en bestelling verwerkt in ons systeem. Dit duurt ongeveer 15 minuten. U ontvangt hierna een e-mail met de bevestiging van uw bestelling’.

Verwarrend is dat je direct die bevestiging nogmaals krijgt maar nu van Ideal. Het is dus wachten op de orgininele (lees geldige). Ik neem aan dat er een barcode op staat die hem uniek maakt. Straks in de trein benieuwd of ze daar ook alles op orde hebben.

Mijn e-Ticket is net afgestempeld (kniptang) door de conducteur ;-). Op de vraag waarom geen barcodereader want die staat er niet voor niets op! “Het systeem werkt nog niet meneer, daarbij een hoop gedoe, kost extra tijd en die batterijen zijn na een paar uur op, de ouderwetse manier werkt toch veel sneller”.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.