HotelVandaag officieel Live

Vorig artikel Volgend artikel
HotelVandaag officieel Live

Sinds een aantal dagen staat HotelVandaag.nl HotelToday.com live. De site is een initiatief van Roger van Montfort, Marco Immers (ex-hotelier) en Henk de Hooge (DutchCowboys) en ontwikkeld in samenwerking met Freshheads uit Tilburg die mede verantwoordelijk is voor de bouw van het Dutchcowboys Netwerk.

In een overvolle markt van Hotelreserveringsites is het daarom best opvallend om met een nieuw initiatief op dit gebied te komen. Reden genoeg om aan Marco Immers die vanaf het eerste moment bij de site betrokken is een aantal vragen te stellen.

Bekijk ook de nieuwe spin-off van Hoteltoday.com : Amelandvandaag.nl

Wat is Hotelvandaag?
Hotelvandaag is een unieke en hele complete hotelreserveringswebsite. Een mix tussen een mooi vormgegeven hoogwaardige hotelreserveringwebsite met eigen boekingsmodule en een social media website waar interactie centraal staat. Wij willen laten zien dat in een branche waar vrijwel alle websites op elkaar lijken het ook echt heel anders kan.

Waarom de naam Hotelvandaag?
We vinden het een eenvoudige en duidelijke naam die goed te onthouden is. Bovendien ben je vandaag op zoek naar een hotel ( voor welke datum dan ook) en bij ons zul je dat vinden.

Het aanbod van hotelreserveringswebsites is enorm. Waarom zouden bezoekers jullie verkiezen boven de anderen?
Op dit moment hebben wij in Nederland circa 2200 hotels en andere accommodaties op hotelvandaag staan.  Dit zal nog gaan groeien tot circa 3000. Het grootste deel hiervan is al direct online boekbaar en met onze eigen boekingsmodule zal nog een heel groot deel van de overigen online te boeken zijn,

Verder hebben wij een mooie selectie van Sfeerhotels en straks ook van de leuke bed&breakfasts en appartementen. Wat de reden van je trip ook is, nergens anders zul je meer keuze hebben.

Als extra informatie voor bezoekers bieden wij nu al alle restaurants uit de bekende culinaire gidsen en straks ook nog veel stadsinformatie. Bezoekers hoeven dus niet meer verschillende websites te bekijken als ze en stad bezoeken.

Hoe komen de bezoekers bij jullie?
Wij hebben bijzonder veel aandacht besteed aan de optimalisatie van onze bedrijfspagina’s (nu al zo’n 4000 en dit gaat groeien naar circa 10.000) en aan de gebruiksvriendelijkheid. De site is uiteraard Google-friendly gebouwd. De volledigheid en usability alsmede de integratie van web 2.0 moeten er voor gaan zorgen dat bezoekers terugkeren. Verder zal ons online en horecanetwerk er toe bijdragen dat we de eerste aandacht zullen krijgen.

Waar wil je over een jaar staan?
Binnen 1 jaar willen we 10.000 bedrijven op hotelvandaag vermelden in Nederland. We willen 10.000 unieke bezoekers per dag halen die samen 100 online boekingen doen. Verder willen we het platform dan zijn waar bezoekers hun hotels en andere accomodaties zoeken.

Wat is jullie verdienmodel?
Hotels en bed&breakfasts betalen commissie per boeking of een vaste jaarbijdrage. Onze boekingsmodule is voor een vaste jaarbijdrage te integreren in de eigen homepage van een bedrijf. Verder zijn er topposities te koop in de zoekresultaten echter alleen binnen je eigen stad omdat we de bezoeker wel juiste zoekresultaten willen geven. Ook is maatwerk adverteren binnen hotelvandaag mogelijk. Er komen ook online advertenties op hotelvandaag.

Zien jullie zelf een internationale uitrol?
Ons model is in ieder land toe te passen maar onze focus ligt het komende jaar helemaal op Nederland.  Omdat wij enorm veel eigen content hebben en dit verder gaan uitbreiden en ons businessmodel gaan uitrollen hebben wij alle aandacht voor Nederland nodig. Pas als Nederland staat gaan wij naar het buitenland.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies