Privacy? Betalen maar...

Vorig artikel Volgend artikel
Privacy? Betalen maar...

"Er zullen geen leugens meer zijn. Mensen zullen alleen een geheim kunnen behouden als ze er in slagen het van het internet te houden. Privacy zal nog enkel bestaan voor mensen die bereid zijn er voor te betalen. Voor de meeste mensen zal er na 2013 geen privacy meer zijn."

Aldus Alex Fuss, lead researcher bij CSC, in een interview met Digital Business (Financial Times), waarin de wereld na 2013 onder de loep wordt gehouden. Fuss doet verder nog een aantal markante uitspraken:

"Informatie wordt transparant. Ik denk dat mensen een soort software RFID-tag zullen hebben waarmee ze elk detail van wat op de globale financiële markten gebeurt kunnen monitoren. Vergelijk het met de manier waarop een supermarkt producten traceert, van bij de bestelling, tot de productie over de verkoop en het herstockeren."

Bedrijven zullen problemen via de sociale media sneller en efficiënter kunnen aanpakken. Ze zullen vragen kunnen stellen aan een breed publiek en een beroep kunnen doen op de collectieve wijsheid van groepen. Mensen met een supertalent voor samenwerking worden de drijvende krachten binnen de zakenwereld.

"Alle aspecten van het leven worden registreerbaar. Zo zullen we steeds bewijzen kunnen aanvoeren van wat we hebben gedaan: geleverd werk, interacties met anderen, demonstraties, prototypes, experimenten, gevoerde gesprekken, enzovoort. Op het Massachusetts Institute for Technology (MIT) is zulke proef al gedaan. Een man heeft er 20 jaar met een speciale bril rondgelopen en heeft elk aspect van zijn leven geregistreerd."

"Multi-tasking neemt almaar toe. Dat betekent ook dat niemand nog 100% geconcentreerd zal zijn op iets. Om het succes van een tv-programma of een advertentie te meten zal de term ‘return on attention' worden geïntroduceerd."

"Multimedia veranderen de manier van ontspannen. Zowel radio en televisie zullen een breed gamma aan kanalen bieden. Voor elke niche komt een zender. Kijkers zullen naar een voetbalwedstrijd kunnen kijken vanuit de gezichtshoek of de plaats in het stadion die ze verkiezen. Alles wordt interactief."

Via: Express

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies