Banneradvertising in de lift

Vorig artikel Volgend artikel
1105174775banners

Uit een recentelijk onderzoek van Nielsen/Netratings blijkt dat het aantal advertentiebanners in Europa is tussen november 2003 en november 2004 toegenomen met 24 procent. Dat op zich is opmerkelijk omdat de algemene verwachting was dat door het succes van gesponsorde koppelingen (Google Adwords en Overture) deze reclamevorm in populariteit zou afnemen. Niets is minder waar, het volume van het aantal banners steeg in die periode van ruim 76 duizend naar bijna 95 duizend.

Nederland, Zweden en Frankrijk lieten de meeste groei zien, weet Emerce te melden. Het aantal adverteerders in Europa nam in de periode november 2003/november 2004 met elf procent toe tot 17.441 adverteerders. Ook het aantal online campagnes steeg: met 10 procent van 33.472 campagnes naar 36.824 campagnes in november 2004. De grootste adverteerder in Europa was eBay.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies