Amerikaanse krant kiest voor online

Vorig artikel Volgend artikel
Amerikaanse krant kiest voor online

Een eerste grote Amerikaanse krant, de Christian Science Monitor, heeft aangekondigd te stoppen met zijn dagelijkse gedrukte krant. Voortaan zal de krant het dagelijks nieuws gratis op zijn website plaatsen en nog slechts één keer per week een gedrukte versie uitbrengen.

Hoofdredacteur John Yemma gaf toe dat het een moeilijke beslissing is geweest, maar zegt ervan overtuigd te zijn dat de toekomstige groei bij het internet ligt.

"Het is de eerste nationale Amerikaanse krant die een dergelijke weg inslaat, maar dit voorspelt weinig goeds voor een sector die geconfronteerd wordt met dalende advertenties en oplages en en stijgende drukkosten," aldus Reuters.

Veertig jaar geleden had de krant meer dan 223.000 abonnees. Vandaag de dag zijn dat er nog amper 52.200, hoofdzakelijk in de Verenigde Staten.

De website heeft echter 1,5 miljoen unieke bezoekers per maand en 5 miljoen pageviews per dag. Yenna wil dat tegen 2013 opvoeren tot 25 miljoen. De krant verwierf internationale bekendheid in 2006, toen freelance reporter Jill Carroll in Bagdad werd ontvoerd en 82 dagen lang gevangen gehouden werd door soennitische rebellen.

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies