NOS website scoort hoog tijdens Olympische Spelen

Vorig artikel Volgend artikel
NOS website scoort hoog tijdens Olympische Spelen

De website van de NOS is deze zomer zeer druk bezocht. Na hoge bezoekcijfers tijdens het EK Voetbal en de Tour de France was nu de  Olympische Spelen een absolute traffic generator. Het event trok in totaal zo'n 2,7 miljoen unieke bezoekers die meer dan 20 miljoen livestreams wisten op te vragen. Dezelfde bezoekers waren ook nog eens goed voor bijna 60 miljoen pageviews.

Gemiddeld surften iedere dag 400.000 mensen naar de site. De drukste dag was op 21 augustus, de dag van de waterpolo-finale. Die dag keken 518.000 mensen op de site. Op de olympische site konden bijna alle sporten live worden gevolgd via livestreams.

Nederland 1 werd het best bekeken met 7 miljoen streams, maar ook de andere 12 livestreams werden drukbezocht. De meeste internetters keken tussen tien uur en half vier. Wie de livebeelden had gemist, keek vaak via internet de beelden terug. Op die manier werden 7,4 miljoen reportages, samenvattingen en wedstrijdverslagen bekeken.

Op televisie hebben wereldwijd 4,4 miljard mensen iets van de Spelen in Peking gezien. Vier jaar geleden toen de wedstrijden in Athene werden gehouden, keken nog 3,9 miljard mensen. In Nederland keken juist minder mensen naar de wedstrijden, vooral doordat de meeste wedstrijden nu overdag waren in plaats van 's avonds.

De sluitingsceremonie werd wel goed bekeken, meer dan twee miljoen mensen volgden het op televisie, net iets minder dan bij de openingsceremonie. De kijkcijfers worden bijgehouden door de Stichting KijkOnderzoek.

Bron: http://www.nos.nl/

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies