Online12.06.2008

Whizpr start PR voor Battle of Concepts


whizpr-start-pr-voor-battle-of-concepts.jpg
whizpr-start-pr-voor-battle-of-concepts.jpg

Het online innovatieplatform www.battleofconcepts.nl kiest Whizpr voor het verder ontwikkelen van de naamsbekendheid en het onderhouden van de perscontacten.

Battle of Concepts is een online platform, bedoeld voor bedrijven en overheidsinstanties die op zoek zijn naar innovatieve ideeën en creatieve oplossingen voor allerlei soorten vraagstukken. Als tegenprestatie maken de organisaties een prijzengeld beschikbaar, te verdelen onder de beste inzendingen. Battle of Concepts bestaat nu een jaar en heeft ambitieuze groeiplannen in binnen- en buitenland. Daarvoor wil het bedrijf ook actiever communiceren over de diverse ‘Battles’ en de uitkomsten ervan.

Een ‘Battle‘ is een vraagstuk van een bedrijf of overheidsinstantie. Studenten en young professionals strijden in een Battle om het beste idee en leveren hun ideeën en oplossingen aan, in de vorm van een ‘Concept‘, een korte beschrijving van het idee. Battle of Concepts stuurt dit concept anoniem door naar de organisatie die de Battle heeft uitgeschreven. Het bedrijf kiest vervolgens de twintig beste concepten uit. De deelnemers achter deze concepten winnen prijzengeld én verdienen punten voor de ‘Battle ranking’. Het prijzengeld per Battle varieert van 3.000 tot 6000 euro. Op deze manier is het voor organisaties mogelijk om extern innovatieve ideeën te genereren en jong talent te ontdekken.
 
Joost Dekkers, oprichter van Battle of Concepts: “De kracht van Battle of Concepts is de combinatie van ideeën. Niet één goed idee, maar juist tientallen ideeën samen zorgen voor nieuwe inzichten. Het is onvoorstelbaar hoeveel ideeën en marktinformatie bedrijven krijgen wanneer zij verschillende studenten een SWOT-analyse laten maken en op basis daarvan een marketingconcept bedenken”.
 
In het afgelopen jaar hebben al diverse organisaties succesvol een Battle uitgeschreven, waaronder ANWB, Fortis, Nationale Nederlanden, Eneco, War Child, ProRail, DynaByte, TNO, ABP, Movares, Heerema en de Kamer van Koophandel.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over PR

​Edelman versterkt sectorleiderschap met nieuwe benoemingen in EMEA

Edelman, een van ‘s werelds grootste communicatie- en PR-bureau's, heeft verschillende mensen in de EMEA regio (Europa, het Midden-Oosten en Afrika) benoemd om het leiderschap van verschillende sectoren en praktijken t...

DC Business21.12.2023

​Edelman versterkt sectorleiderschap met nieuwe benoemingen in EMEA

​Digital Marketing Summit: PR meets Marketing

Op donderdag 16 juli presenteren grote namen in PR en marketing tijdens de Meltwater Digital Summit: PR Meets Marketing. Verwacht presentaties van onder andere de global CMO van CocaCola, de CMO van Burger King en de EME...

DC Business10.07.2020

​Digital Marketing Summit: PR meets Marketing

Een gouden tweede jeugd voor PR: Influencer-PR 2.0

Oud-Playboy, schrijver en bescheiden mediadeskundige Jan Heemskerk ziet een gouden tweede jeugd voor de PR! Zijn tip: vol op de influencers gaan! Maar wel met gezond verstand. “Het loket free publicity is gesloten”...

Online21.04.2020

Een gouden tweede jeugd voor PR: Influencer-PR 2.0

​Waarom free publicity een goede basis is voor een contentstrategie

Herken je dit: …Wij zijn een jong en dynamisch bedrijf…Wij ontzorgen onze klanten…Wij staan voor onze klanten klaar…Bij ons telt alleen het allerbeste…Bij ons staat de klant centraal Ik daag je uit eens te te...

Online21.03.2019

​Waarom free publicity een goede basis is voor een contentstrategie

5 redenen waarom visitekaartjes nog steeds nuttig zijn in 2018

Visitekaartjes. Wie kan de scène uit American Psycho vergeten waarin yuppie Wall Street-types elkaar proberen te overtroeven met wie het smaakvolste kaartje heeft. Maar zijn visitekaartjes in deze tijd van technologie,...

DC Business17.06.2018

5 redenen waarom visitekaartjes nog steeds nuttig zijn in 2018

Beste escape room ever: 13 uur in een rijdende trein door Finland

Als je het nog niet had meegekregen: er komt binnenkort een nieuwe versie van Murder on the Orient Express in de bioscopen. Een beetje promotie is dan nooit weg, dus heeft 20th Century Fox samen met de Finse spoorwegen i...

Entertainment23.11.2017

Beste escape room ever: 13 uur in een rijdende trein door Finland

Murder on the Orient Express in het echt
Het PR-drama van United Airlines gaat viral

Het incident van luchtvaartmaatschappij United Airlines heeft inmiddels zo’n beetje alle nieuwsrubrieken en media wel weten te halen. Tijdens een vlucht die letterlijk was overboekt, wat zoveel betekent als dat er meer...

Social Media12.04.2017

Het PR-drama van United Airlines gaat viral

Man hard op weg naar meeste retweets ooit om gratis kipnuggets

Het begon ofwel als een heel goed uitgekiende PR-move van Burgerketen Wendy's, of als grap van random Twitter-gebruiker Carter Wilkerson. Hij vroeg aan het bedrijf op Twitter hoeveel retweets hij moest krijgen voor een j...

Social Media10.04.2017

Man hard op weg naar meeste retweets ooit om gratis kipnuggets

gratis PR-stunt voor burgerketen Wendy's

Verder lezen over WhizPR

Vandaag te winnen in de Logitech Lucky Monday Show: 10 Harmony One+ afstandsbedieningen #LLMS

Zoals gisteren aangekondigd, geven wij in samenwerking met Logitech vandaag 10x de Harmony One+ weg. Deze geavanceerde afstandsbediening t.w.v. 149,00 vervangt al je andere afstandsbedieningen.Winnen? Retweet het bericht...

Gadgets19.12.2011

Vandaag te winnen in de Logitech Lucky Monday Show: 10 Harmony One+ afstandsbedieningen #LLMS

Morgen op Stylecowboys: een nieuwe Logitech Lucky Monday Show #LLMS

Morgen is het weer zover, tijd om weer hippe gadgets te winnen in de Logitech Lucky Monday Show #LLMS. In deze derde show van de in totaal vier Logitech Lucky Monday Shows geven we 10x de Mini Boomboxt.w.v. 79,99 euro we...

Gadgets11.12.2011

Morgen op Stylecowboys: een nieuwe Logitech Lucky Monday Show #LLMS

Morgen op Stylecowboys: een nieuwe Logitech Lucky Monday Show #LLMS

Morgen is het weer zover, tijd om weer hippe gadgets te winnen in de Logitech Lucky Monday Show #LLMS. In deze tweede show van de in totaal vier Logitech Lucky Monday Shows geven we 25x de Joystick for iPad t.w.v. 14,99...

Gadgets27.11.2011

Morgen op Stylecowboys: een nieuwe Logitech Lucky Monday Show #LLMS

Flipboard, the movie

Op het moment dat her en der de eerste sneak previews plaatsvinden van de Facebook movie, en Mark Zuckerberg, de oprichter van het bedrijf zich daardoor gedwongen voelt een charmeoffensief in te zetten bij Oprah, waren w...

Media01.10.2010

Flipboard, the movie

Retweet actie : 50 gratis Uvid Pro-accounts twv. 210 Euro

Hij is weer terug. De Friday Free Gift Lucky Bastard Show maar dit keer op dinsdag in een verkorte versie. Deze keer geen tastbare prijzen, maar 50 Pro-accounts voor het online videoplatform Uvid, en zes maanden lang een...

Online16.03.2010

Retweet actie : 50 gratis Uvid Pro-accounts twv. 210 Euro