Veronica investeert in on-demand media

Vorig artikel Volgend artikel
Veronica investeert in on-demand media

Iedereen kan radio en televisie maken. Het bewijs staat op www.gespod.nl, waar on-demand video en audio opnames staan die gemaakt zijn door professionals en amateurs. Op ieder moment van de dag kunnen bezoekers podcasts luisteren en kijken en kunnen zij zich direct online op podcasts abonneren.

Veronica heeft besloten in dit on-demand media portal te investeren om de site verder te kunnen laten groeien. Guido van Nispen, algemeen directeur Veronica Holding: "Gespod.nl is een van de voorlopers van Nederland op het gebied van on-demand media en dat past goed in onze strategie om jong crossmediaal talent een kans te geven. Het sluit naadloos aan bij onze pioniersgeest."

Veel potentie

De website Gespod is al sinds januari 2006 online. De site is succesvol en op het moment hebben de makers interessante uitbreidingsplannen, zoals het inzetten van verschillende gadgets voor integratie op andere sites en integratie met TV platforms. Mede daarom besloot Veronica in de site te investeren. De afgelopen twee jaar hebben de ondernemers veel ervaring opgedaan op het gebied van on-demand media. Samen vormen Veronica en Gespod een goede combinatie van partijen in deze sterk ontwikkelende markt. Wilco Turnhout (ook blogger bij DC) van Gespod is blij met de investering van Veronica: "Ik zie het als een groot compliment dat een mediabedrijf als Veronica vindt dat we goed bezig zijn en dat het bedrijf inziet dat Gespod veel potentie heeft. On-demand media is volop in ontwikkeling en met pionieren zullen we de juiste vorm vinden".

De toekomst: kijken en luisteren op ieder moment van de dag

Gespod is een on-demand media portal dat consumenten wil inspireren en laten ontdekken welke media voor hen interessant zijn. "Door de sterke groei van de aanbieders, wordt het voor de consument onoverzichtelijk. Bij Gespod is het aanbod overzichtelijk ingedeeld en direct beschikbaar," zegt Turnhout. De audio en video podcasts kunnen eenvoudig op de site worden beluisterd en bekeken, maar Gespod biedt ook abonnementen aan waardoor de gewenste uitzendingen automatisch op de PC of iPod gezet worden. Dus zonder dat een abonnee hiervoor speciaal naar site moet om iets te downloaden. Bij Gespod vindt de bezoeker geen gefragmenteerde amateur-video's, maar media die via podcasttechnologie of RSS worden aangeboden. De makers van Gespod zijn ervan overtuigd dat media komende jaren steeds meer on-demand wordt bekeken en beluisterd.

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies