925people.nl: GeenStijl voor de upperclass?

Vorig artikel Volgend artikel
925people.nl: GeenStijl voor de upperclass?

Gisteren is het nieuwe initiatief van Jort Kelder, Ronald van de Laar en Michiel Frackers gelanceerd: 925people.nl. De website richt zich op “hoogopgeleide, hardwerkende mannen. Pakkendragers, professionals; kortom, carrièremakers die meer geld dan tijd hebben”. De website heeft een hoog ‘populair’ gehalte waar de schrijfstijl van Kelder zeer herkenbaar in is.

De schrijfstijl lijkt wat overdreven populair te zijn wat je terug kan zien in sommige termen als “Lifesteil”, “Skaipen” en “Brekend Nieuws”. Maar het past wel weer helemaal bij Kelder. Op sommige momenten doet het wel wat aan de stijl van GeenStijl denken…

De site kent drie ‘hoofdonderdelen’: “Bizniz”, “Lifesteil” (beide categorieën waar de verschillende berichten in weer verschillende channels zijn samengebracht) en “Filmpjes”. Dat laatste onderdeel lijkt vooral uit de koker van Michiel Frackers te komen. Hij “Skaipt even met”, waarbij de online branche duidelijk in beeld wordt gebracht. Zo vraagt hij in zijn eerste aflevering drie internationale experts naar de waarde van Hyves.

Leuk op de site zijn een paar ‘geintjes’ die erin verwerkt zijn. Zo is rechtsboven te zien hoeveel minuten het nog is tot het vijf uur is. De site is immers voor van “9 to 5”. Na vijf uur verandert de site in “529” en komt de melding ‘out of office’ erbij en wordt overgegaan naar het ‘altijd spannende nachtprogramma’.

-405.jpg

925people biedt ook een mobiele website, helaas is die niet helemaal conform wat je mag verwachten van een mobiele variant van een website.

Of de website echt vernieuwend wordt moeten we afwachten, het lijkt vooralsnog veel van het oude verpakt in een ‘populair jasje’. Maar er is zeker ruimte op de markt van de doelgroep die deze site wil benaderen.

Bekijk de trailer van Kelder en Frackers op de website van 925people.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies