Online06.05.2008

LG playwide: Seeding en Online pr als basis campagne


lg-playwide-seeding-en-online-pr-als-bas.jpg
lg-playwide-seeding-en-online-pr-als-bas.jpg

Eind maart introduceerde LG een nieuwe reeks LCD breedbeeld monitoren. Gezien de specificaties (o.a een contrastratio van 10.000:1, responstijd van 2 ms en een wide color gamut van 100% ) met name geschikt voor grafische professionals en multimedia liefhebber. De markt kent LG echter hoofdzakelijk als producent van stijlvolle TV’s en mobieltjes als de Prada, Viewty en de LG Secret. Reden voor LG en haar interactief reclamebureau Spindokters om te kiezen voor een inhoudelijke campagne en zwaar in te zetten op seeding, online pr en een SEO geoptimaliseerde website waar de verschillende aspecten nader uiteen gezet werden. Banner advertising waarin de USP’s werden gecommuniceerd, zorgden voor ondersteuning op door de doelgroep bezochte communities zoals o.a. Tweakers, Webwereld en Gameweblogs. Daarnaast zijn een tiental videofilmpjes – productinformatie en entertainment – uitgezet in verschillende videocommunities.

De productsite http://www.lg-playwide.nl heeft in de eerste maand ruim 32.000 unieke bezoekers getrokken. Analyse van de bezoekcijfers geeft aan dat de inzet van social communities en redactionele bijdragen in doelgroep media als tweakers en hardwareinfo uiterst efficiënt is. 60% van de traffic is direct gerelateerd aan deze seeding activiteiten en met een gemiddelde bezoekduur van 4.18 minuten en 5.1 bekeken  pagina’s kwalitatief goed te noemen. 
 
Hoewel qua click rate en bezoekersaantallen de bannercampagne als zeer succesvol kan worden aangemerkt met clickratio’s tussen de 0,3% – 3%, zijn bezoekers die via een banner ad binnen kwamen minder actief. Met een gemiddelde bezoekduur van 2.34 minuten en 3.7 pagina’s scoort deze bezoeker aanmerkelijk lager dan de bezoeker die via de redactionale uitingen en seeding binnen kwam.
 
De advertising campagne is inmiddels afgerond. De effecten van de online pr campagne en de seedingactiviteiten werken echter nog steeds door en zorgen voor een dagelijkse aanwas van bezoekers. Door de verwijzingen in artikelen en social media is een contextueel netwerk ontstaan: verwijzingen naar http://www.lg-playwide.nl vanuit sites c.q. communities met aan de LG monitoren gerelateerde content. Doordat in de LG site sleutelbegrippen verder worden uitgewerkt en de site voor zoekmachines is geoptimaliseerd, neemt de zichtbaarheid en vindbaarheid van de LG breedbeeld monitoren substantieel toe. In Google analytics wordt dit zichtbaar door de toename van het aantal bezoekers dat via search engines binnenkomt en een stijging van het aantal zoekwoorden. Zoekmachines zijn op dit moment goed voor ruim 350 bezoekers per dag.
 
Een ander opvallende gegeven is het grote aantal bezoekers dat direct de url van de productsite intypt. De domeinnaam lg-playwide.nl is alleen online gebruikt en is pas sinds eind maart actief. Toch hebben de afgelopen maand 2851 mensen de url http://www.lg-playwide.nl ingetypt. Hoewel niet aantoonbaar, zijn dit waarschijnlijk mensen die na het zien van een van de videofragmenten de in de aftiteling genoemde url hebben ingetyped.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over LG

​CES 2024: De toekomst van televisie is transparant

Eén van de grootste techbeurzen van het jaar is weer bezig, CES. Het is in Las Vegas en veel bedrijven die iets betekenen in de consumententechnologie zijn er aanwezig om de nieuwste snufjes te laten zien. Morgen vertel...

Gadgets08.01.2024

​CES 2024: De toekomst van televisie is transparant

Gaat LG OLED schermen leveren aan Samsung?

LG en Samsung hebben meer concurrenten, maar de concurrentiestrijd tussen de twee Koreaanse merken is er een waar voor beide merken het meeste van afhangt. Zowel Samsung als LG willen niet onder doen voor elkaar, en ze d...

Gadgets16.05.2023

Gaat LG OLED schermen leveren aan Samsung?

Het is bijna ondenkbaar dat de ‘L-company’ en ’S-Company’ gaan samenwerken
LG komt met een televisie die bijna draadloos is: zo kan dat

LG komt met grof geschut deze CES. Het presenteerde OLED-televisies met een hogere helderheid dan ooit in een OLED, maar er is meer. Het heeft ook een soort ultieme ultra-televisie getoond die niet alleen heel groot is (...

Gadgets05.01.2023

LG komt met een televisie die bijna draadloos is: zo kan dat

Wordt 2023 het jaar van de koelkast?

Op IFA in Berlijn dit jaar werden we getrakteerd op een koelkast met een soort Philips Hue-achtige deuren vol lichtjes: LG MoodUp. Deze week kondigde Samsung een koelkast aan met een gigantisch scherm om je boodschappenl...

Gadgets30.12.2022

Wordt 2023 het jaar van de koelkast?

Smartphone camera module met periscopische lens van LG

LG heeft deze week een een nieuwe smartphone camera module gepresenteerd. Die valt met name op vanwege de periscopische lens. Die zorgt ervoor dat de smartphone camera kiekjes kan schieten met 4 tot 9 keer optische zoom....

Mobile29.12.2022

Smartphone camera module met periscopische lens van LG

​IFA 2022: als het maar vouwt en buigt

De technologiebeurs IFA 2022 heeft het bewezen: we moeten als consumenten allemaal aan de vouwbare, buigbare en rolbare schermen. Zo hebben diverse merken gadgets getoond die geen stevig, strak glazen scherm hebben, maar...

Gadgets04.09.2022

​IFA 2022: als het maar vouwt en buigt

15 opmerkelijke gadgets van IFA 2022

IFA 2022 staat dit jaar in het teken van meerdere dingen. Televisies, witgoed en audio blijven belangrijk en groot, maar niet zo groot als andere jaren. Onze eerste indruk van IFA 2022 is dan ook te lezen in het artikel:...

Gadgets03.09.2022

15 opmerkelijke gadgets van IFA 2022

Samsung en LG zijn nog (lang) niet klaar met opvouwbare displays

Nieuw zijn ze al lang niet meer, smartphones met opvouwbare displays. Maar, een doorslaand succes zijn ze ook nog niet. Dat komt, imho, vooral omdat er nog niet echt een killer-app is die het gebruik van een opvouwbare s...

Mobile11.05.2022

Samsung en LG zijn nog (lang) niet klaar met opvouwbare displays