TMF lanceert bijbanen site & show voor jongeren

Vorig artikel Volgend artikel
TMF lanceert bijbanen site & show voor jongeren

In het nieuwe TV-Programma ‘Wat te Doen voor je Poen’ biedt TMF een kijkje in de keuken van verschillende werkgevers. VJ Saar gaat wekelijks op zoek naar de ideale bijbaan en test daarvoor elke week een nieuwe functie uit. Tijdens de aflevering velt ze over allerlei zaken een oordeel, bijvoorbeeld over het salaris, de werkdruk, en de datepotentie.

Op de website www.tmf.nl/poen kan de TMF kijker vervolgens zelf testen of de door Saar uitgevoerde bijbaan ook iets voor hem of haar is. ‘Op de site zijn niet alleen chunks van alle afleveringen terug te vinden, via de bijbanentest zie je meteen hoe jouw werkvoorkeuren matchen met alle banen die tot dan toe getest zijn’ aldus Menno Wagenaar, head of MTV/TMF.

De Wat te Doen voor je Poen site kwam tot stand met medewerking van een aantal externe partijen. Op de eerste plaats werd online communicatiebureau Rhinofly gevraagd om mee te denken over het concept en de productie van de site. De ideeën die hier uit voor vloeiden leiden uiteindelijk tot het ontstaan van een bijbehorend TV format.

Naast TV afleveringen kunnen bezoekers ook alle videocontent van Scholieren.tv op de site vinden. Olaf Lawerman, directeur Scholieren.tv: “De samenwerking met TMF past uitstekend in onze strategie om onze films van opleidingen, beroepen en branches te verspreiden via websites waar jongeren al dagelijks aanwezig zijn”.

Op de site zijn verder ook vacatures te vinden van partner Studentenwerk.nl. Een bewuste samenwerking omdat Studentenwerk een zeer uitgebreide stages- en (bij)banen database heeft. Menno Wagenaar: ‘Uit het vacatureaanbod zijn zodoende ook steeds bijzondere en opmerkelijke vacatures voor VJ Saar te selecteren die we in het programma kunnen testen, zoals Gametester, VIP chauffeur of Kippenvanger. Bovendien bieden we jongeren met dit uitgebreide aanbod ook echt het ideale startpunt voor hun nieuwe baan of stage’.

Wat te Doen voor je Poen wordt elke woensdagmiddag uitgezonden tussen 16.30 en 17.30 op TMF.

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies