Blurb werkt samen met Facebook

Vorig artikel Volgend artikel
Blurb werkt samen met Facebook

Blurb, de online uitgeverij van boeken, introduceert vandaag Blurb GroupBook, een Facebook-applicatie waarbij gebruikers samen een boek kunnen maken. Vorig jaar lanceerde Blurb al zijn Community Book-dienst, waarbij diverse groepen gezamenlijk Blurb-boeken kunnen samenstellen en uitgeven. GroupBook is de volgende stap in dit concept. Gebruikers van de online gemeenschap Facebook kunnen nu eenvoudig hun ervaringen delen en deze vertalen naar een tastbaar boek. Met meer dan 68 miljoen actieve gebruikers is Facebook de vijfde best bezochte website ter wereld en de nummer één applicatie voor het online delen van foto’s.

Met een groeiend aantal social communities, zoals Flickr en Facebook, neemt de behoefte toe digitale content tot een blijvende herinnering te maken. Tastbare boeken met gedeelde ervaringen, als reizen of feesten, blijken toch van grotere waarde dan een online weergave. “Facebook is de grootste online gemeenschap als het gaat om het delen van real-life gebeurtenissen in een online omgeving”, zegt Eileen Gittins, oprichter en CEO van Blurb. “Deze mensen reizen samen, bezoeken gezamenlijk concerten en gaan naar dezelfde feesten. Blurb is voor hen een nieuwe manier om de online en offline wereld samen te brengen in de vorm van een boek.”

Zodra het Blurb GroupBook klaar is, kunnen de makers hun Facebook-vrienden hierop attenderen op de verschillende manieren, zoals via hun newsfeed, ‘on the wall’ of middels hun profiel. Blurb biedt ook boeklabels, waarmee een Facebook-profiel kan worden gelinkt aan een boek in de online boekwinkel van Blurb. 

Aansluitend op de introductie van GroupBook, brengt Blurb een nieuwe beta-versie uit van BookSmart, de gratis software voor het maken van boeken. Deze vernieuwde uitgave biedt meer stabiliteit en verbeterde prestaties voor het maken van boeken met een commerciële kwaliteit.

Blurb is recent genomineerd voor de Webby Awards 2008 in de categorie Services. 

Marjolijn Kamphuis

Marjolijn is de co-founder en hoofdredacteur van Dutchcowgirls. Daarnaast is ze creatief directeur van OKGO.nl, een digitale studio gericht op blogs, webdesign...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies