AutoWeek lanceert nieuwe site: Groenopweg.nl

Vorig artikel Volgend artikel
1197098464groenopweg

Nederlands grootste autoweekblad, Autoweek, komt met een nieuwe website die slim inspeelt op het begrip "Schoon en zuinig rijden". Er wordt volgens de bedenkers veel over gezegd en geschreven. Maar hoe zit het nou echt? Wat is de hype, wat is waar? Met welke auto ontziet u het milieu? Welke ontwikkelingen staan ons nog te wachten?

De website Groenopweg.nl is volgens Autoweek de eerste onafhankelijke website over alternatieve brandstoffen, ‘nieuwe’ technologieën en technische innovaties om auto’s zuiniger en schoner te maken.

De site wil antwoord geven op vragen als, wat is de zuinigste auto van ons land, waarom betaal je bijna 2 euro voor een liter biobrandstof, waar kan ik eigenlijk aardgas tanken, wat is de ‘groenste’ cabrio en wanneer gaan we nu eindelijk op waterstof rijden?

Naast nieuws over de laatste ontwikkelingen in de auto-industrie legt de site uit welke alternatieve brandstoffen er zijn, hoe ze worden geproduceerd en wat voor effect ze hebben op het milieu. Bezoekers kunnen zich verdiepen in onderwerpen als ‘hybrides’, ‘bio-ethanol’, ‘biodiesel’, ‘aardgas’ en ‘waterstof’.

Via een database, met alle nieuwe auto’s die op dit moment in de showroom te koop staan, kunnen zuinige en schone auto worden gezocht en vergeleken. Naast de ‘gewone’ criteria als prijs, brandstof en grootte van de auto, kan gezocht worden op energielabels en CO2-uitstoot. Handig vindt men, als je van je werkgever een auto mag leasen met maximaal een C label. Gebruikers-reviews, een tankstation-locator (voor alternatieve brandstoffen), video’s met tests, besparingstips, uitleg over wetgeving, energielabels en bijtelling maken de site compleet.

Verder blogt een uitgebreid team van experts op de site over de auto en het milieu in de breedste zin, waaronder medewerkers van de Bovag, een grote natuurbeschermings organisatie en de stichting Natuur en Mile

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies