Voortaan klagen bij de geschillencommissie

Vorig artikel Volgend artikel
1195481254rechter_hamer

Internetgebruikers hoeven voortaan niet meer naar de rechter te stappen als ze problemen hebben met hun internetaanbieder. Alle grote providers zullen zich deze maand nog aan gaan sluiten bij een onafhankelijke geschillencommissie waar consumenten voortaan hun klachten kunnen voorleggen. Dat zal dan maximaal 50 euro gaan kosten.

Inmiddels hebben KPN en @home zich al aangesloten, en volgen Green ISP (Tiscali), Orange en Casema binnenkort. Met al die partijen is dan het grootste deel van de internetmarkt gedekt.

De uitspraken van de commissie zijn bindend, de aangesloten bedrijven moeten een waarborgsom betalen. Als ze zich niet aan een uitspraak houden, kan de commissie klanten schadeloos stellen met geld uit de waarborgsom.

Dat heeft staatssecretaris Heemskerk (Economische Zaken) volgens het AD aan de Tweede Kamer laten weten.

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies