Amstel.nl is nu een interactief café

Vorig artikel Volgend artikel
1192693373onsbier

Amstel.nl is voortaan een digitaal café. Bureau Woedend! vertaalde Amstel merkwaarden in een interactieve website:

"Als Amstel 'Ons bier' is, dan is het compleet vernieuwde Amstel.nl 'Onze website'. In plaats van een pure ouderwetse push van feiten over het merk, kan de bezoeker volledig interacteren met andere bezoekers in een virtuele kroegomgeving. Brand activation in optima forma."

Amstel is erg tevreden over het eindresultaat. "De site biedt mensen die van Amstel houden de kans om met elkaar in contact te komen. Wij verwachten dat we de fans van Ons Bier hier een groot plezier mee doen."

In plaats van een volledige focus op video in de site, is er gekozen voor een combinatie: Filmpjes met een vrolijke bardame die tegen je praat, in een Flash-omgeving die aanvoelt als 3D. De bezoeker kan rondwandelen door de kroeg, leren over Amstel, commercials bekijken, shoppen én contact leggen met andere gasten. De site bevat hiervoor een volledige chatfunctie die ook in Flash is gebouwd.

Telkens als er 50 bezoekers zijn is de bar vol, en wordt er automatisch een nieuwe geopend. Bas van Berkestijn van Woedend!: “De grootste uitdaging lag ‘m denk ik in de realisatie van een echt sociale, digitale plek. Amstel is er voor iedereen, het staat in hoge mate voor gezelligheid, en dat wilden we graag laten terugkomen.

Meer content

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blogidea Factory, de online uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Stylecowboys, Carrepublic & Eatly. Behalve...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies