Online22.12.2006

Webwinkels kunnen kerstdrukte goed aan


1166742633online-shopping.jpg
1166742633online-shopping.jpg

Nederlandse webwinkels hebben tot nu toe weinig problemen met de kerstdrukte. Uit metingen van Keynote, specialist op het gebied van mobile en online business performance, blijkt dat er met betrekking tot de snelheid en beschikbaarheid weinig uitschieters zijn. Ook rond sinterklaas presteerden de online retailers constant. Tchibo.nl en hetspeelgoedhemeltje.nl presteerden het sterkst.

Keynote voerde onderzoek uit naar zowel algemene webwinkels als online speelgoedwinkels. Vanaf 1 december verrichtte Keynote gemiddeld 4.500 metingen op de homepage van de websites.

Met een beschikbaarheid van 100 procent en een gemiddelde snelheid van 0,97 seconde, was de website hetspeelgoedhemeltje.nl de sterkste in zijn categorie. De websites van bekende speelgoedwinkels als Bart Smit en Intertoys waren respectievelijk gemiddeld 99,89 procent en 99,44 procent beschikbaar en binnen 3,6 en 2,5 seconden geladen .

Top1toys.nl was met gemiddeld 97,46 procent de slechtst bereikbare online speelgoedwinkel. Deze lagere score is met name te wijten aan het feit dat de website op 16 december drie uur en op 18 december ruim vier uur lang helemaal niet bereikbaar was.

Mexx.nl liet tijdens de meetperiode met gemiddeld 0,19 seconde de beste cijfers zien qua snelheid. Kijkshop.nl had overall de slechtste cijfers met een gemiddelde beschikbaarheid van 98,83 procent en een gemiddelde snelheid van 6,74 seconden. Online kruidenier Albert.nl bevindt zich ook in de onderste regionen met een gemiddelde beschikbaarheid van 98,83 procent en gemiddelde snelheid van 3,43 seconden.

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.