Online16.11.2006

The Bubble Generation – Waarom ze niet van je zullen kopen


Tom Hayes – Vice President bij Applied Materials en een grootheid in Silicon Valley, heeft een goed stuk geschreven over de Bubble Generation en waarom ze niet van je zullen kopen (ze=jouw bedrijf).

Met de Bubble Generatie bedoeld hij de generatie jongeren tussen 15 en 29 jaar. Tom redeneerd dat, hoe aantrekkelijk deze groep ook is als consument, bedrijven het zeer moeilijk zullen vinden deze groep ook te berijken en voor zich te winnen. Er is hier sprake van een paradox: ze zijn makkelijk te vinden, maar ze luisteren niet!

Hij noemt vijf redenen dat ze niet zullen luisteren:

1. Ze zullen je niet horen; jonge consumenten kijken niet veel TV, luisteren nauwelijks naar de commerciele radio, lezen nooit een papieren krant, en hebben zichzelf aangeleerd de reclame waarmee ze geconfronteerd worden uit te bannen. Hierdoor zal traditionele media geldverspilling zijn . 2. Ze zullen je niet kennen; Bubble generatie zien winkelen als een sociale aangelegenheid. Ze worden hierdoor het meest beinvloed in hun beslissingen door vrienden of hun sociale omgeving. Doordat ze niet beinvloed worden door traditionele media, zie 1, vertrouwen ze op elkaar voor tips. De kans bestaat dat wanneer je advertentie langs komt gedragen door een bron die niet vertrouwd wordt door de consument, deze dan ook genegeerd zal worden. 3. Ze zullen niet betrokken zijn; Met de vele keuzes die ze hebben en de schaarse aandachts momenten, is het vaker het geval dat je boodschap niets in zich heeft dat de consument stimuleert. In de eerste plaats willen ze al niet gestoord worden door reclames, maar als deze dan ook nog de plank mis slaat, luisteren ze al helemaal niet meer. 4. Ze zullen je niet vertrouwen; Volgens Tom is vertrouwen het nieuwe geld, de valuta van de sociale media. Zo is vertrouwen de must voor de web 2.0 wereld. Wanneer je vandaag start, ben je wellicht een vertrouwde bron voor informatie over producten en diensten ergens volgend jaar. 5. Ze zullen zich niet bij je aanmelden; Omdat je het ze niet vraagt. De nieuwe consument is er een die zich aanmeld bij communities, netwerken en merken. Terwijl jij een transactie wilt bewerkestelligen, willen zij bij iets groters horen.

Zo als duidelijk is, stelt Tom Hayes, is het nog een lastige noot te kraken om de nieuwe consument voor je te winnen.

Lees verder op: Five Reasons the Bubble Generation Won’t Buy From You

Verder lezen over Reclame

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Persoonlijk heb ik een hekel aan reclame, zowel op tv als online. En dan bedoel ik reclame die je steeds vaker, en langer, ‘verplicht’ bent om te kijken voordat je een programma of video start, of verder kunt kijken....

Entertainment07.09.2023

YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingen
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Grote internationale adverteerders experimenteren met generatieve AI-tools zoals ChatGPT om de kosten van de productie van reclame te drukken. Marketeers denken dat generatieve AI niet alleen de productie goedkoper kan m...

Marketing23.08.2023

Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeers
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten

Influencers, als ze genoeg volgers en views hebben, kunnen een aardig zakcentje verdienen met hun posts en video’s op sociale netwerken en YouTube. Dat doen ze vooral ook door het promoten (of pluggen) van producten wa...

Social Media17.08.2023

Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten

De voordelen en nadelen van adblockers

YouTube heeft het het afgelopen weekend nog wat duidelijker gemaakt: adblockers worden niet geaccepteerd. Je krijgt straks geen video’s meer te zien als je gebruikmaakt van advertentieblokkerende software. Maar die sof...

Advertising14.08.2023

De voordelen en nadelen van adblockers

YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden

Waar YouTube in de browser en YouTube de app op smartphones al een tijdje het gas erop heeft waar het gaat om reclames, gaat het nu volle kracht vooruit met commerciële uitingen in de televisie-app. Er komen onskipbare...

Video18.05.2023

YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden

Hè bah
Tesla wil reclame gaan maken

Er zijn bedrijven die zelf nauwelijks reclame hoeven te maken om hun producten aan de man, of vrouw, te brengen. Ze genereren uit zichzelf al zoveel aandacht dat betaalde commercials niet nodig zijn. Die strategie is ech...

Automotive17.05.2023

Tesla wil reclame gaan maken

De adem van de concurrentie wordt te heet en prijsverlagingen werken niet meer
​Reclameverbod voor online casino’s

Online casino’s zijn in Nederland sinds 1 oktober 2021 toegestaan indien er een kansspelvergunning is verstrekt door de Kansspelautoriteit. Het legaliseren van de online gokmarkt is gepaard gegaan met enorm veel reclam...

Online12.04.2023

​Reclameverbod voor online casino’s