The Bubble Generation - Waarom ze niet van je zullen kopen

Vorig artikel Volgend artikel

Tom Hayes - Vice President bij Applied Materials en een grootheid in Silicon Valley, heeft een goed stuk geschreven over de Bubble Generation en waarom ze niet van je zullen kopen (ze=jouw bedrijf).

Met de Bubble Generatie bedoeld hij de generatie jongeren tussen 15 en 29 jaar. Tom redeneerd dat, hoe aantrekkelijk deze groep ook is als consument, bedrijven het zeer moeilijk zullen vinden deze groep ook te berijken en voor zich te winnen. Er is hier sprake van een paradox: ze zijn makkelijk te vinden, maar ze luisteren niet!

Hij noemt vijf redenen dat ze niet zullen luisteren:

1. Ze zullen je niet horen; jonge consumenten kijken niet veel TV, luisteren nauwelijks naar de commerciele radio, lezen nooit een papieren krant, en hebben zichzelf aangeleerd de reclame waarmee ze geconfronteerd worden uit te bannen. Hierdoor zal traditionele media geldverspilling zijn . 2. Ze zullen je niet kennen; Bubble generatie zien winkelen als een sociale aangelegenheid. Ze worden hierdoor het meest beinvloed in hun beslissingen door vrienden of hun sociale omgeving. Doordat ze niet beinvloed worden door traditionele media, zie 1, vertrouwen ze op elkaar voor tips. De kans bestaat dat wanneer je advertentie langs komt gedragen door een bron die niet vertrouwd wordt door de consument, deze dan ook genegeerd zal worden. 3. Ze zullen niet betrokken zijn; Met de vele keuzes die ze hebben en de schaarse aandachts momenten, is het vaker het geval dat je boodschap niets in zich heeft dat de consument stimuleert. In de eerste plaats willen ze al niet gestoord worden door reclames, maar als deze dan ook nog de plank mis slaat, luisteren ze al helemaal niet meer. 4. Ze zullen je niet vertrouwen; Volgens Tom is vertrouwen het nieuwe geld, de valuta van de sociale media. Zo is vertrouwen de must voor de web 2.0 wereld. Wanneer je vandaag start, ben je wellicht een vertrouwde bron voor informatie over producten en diensten ergens volgend jaar. 5. Ze zullen zich niet bij je aanmelden; Omdat je het ze niet vraagt. De nieuwe consument is er een die zich aanmeld bij communities, netwerken en merken. Terwijl jij een transactie wilt bewerkestelligen, willen zij bij iets groters horen.

Zo als duidelijk is, stelt Tom Hayes, is het nog een lastige noot te kraken om de nieuwe consument voor je te winnen.

Lees verder op: Five Reasons the Bubble Generation Won't Buy From You

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies