Online07.09.2006

Nog steeds de grote drie: MSN, Startpagina en Marktplaats


De Stichting Internet Reclame (STIR) heeft de bereikscijfers van de maand juli uitgegeven:

(Tussen haakjes het bereikpercentage van de juni)

1. MSN – Messenger – 47,5% (46,3) 2. Ilse Media – Startpagina 43,5% (44,6) 3. Marktplaats – 43,1% (44,1) 4. MSN Hotmail – 39,0% (39,6) 5. De Telegraaf – 27,2% (29,0) 6. De Telefoongids – 26,5% (28,4) 7. Ilse Media – Nu.nl 24,1% (24,4) 8. Planet.nl 23,0% (16,5) 9. Zylom – 16,7% (17,9) 10. RTL Nederland – 16,3% (17,7)

Planet was gisteren een van de eerste uitgevers die met een bericht over de cijfers kwam. En niet voor niets, getuige de kop van het bericht 🙂

Verder lezen over MSN

​Tijdmachine: MSN Messenger maakte alle ouders boos

In onze nieuwe rubriek Tijdmachine stappen we in een tijdmachine en bekijken we een bepaalde tool of object van vroeger even van wat dichterbij. Wat maakte het nou zo’n succes? Wie gebruikte het? Waarom heeft het de ta...

Online16.10.2023

​Tijdmachine: MSN Messenger maakte alle ouders boos

MSN-apps voor iOS en Android beschikbaar in Nederland

Vanaf vandaag zijn de nieuwe MSN-apps voor iOS en Android beschikbaar in Nederland. Daarmee breidt Microsoft de beschikbaarheid van deze apps (web, Windows en Windows Phone) verder uit. De uitbreiding is in lijn met de s...

Mobile12.12.2014

MSN-apps voor iOS en Android beschikbaar in Nederland

Vernieuwd MSN-platform morgen live in Nederland

MSN heeft een complete metamorfose ondergaan. Na een bètafase van drie weken gaat het geheel vernieuwde platform morgen, 1 oktober 2014, live in Nederland.Dé nieuwe startpaginaHet nieuwe MSN geeft gebruikers – 4.7 m...

Nieuws30.09.2014

Vernieuwd MSN-platform morgen live in Nederland

Dit is het nieuwe MSN platform

Microsoft lanceerde gisteren de preview van het nieuwe MSN-platform. MSN, in Nederland nog altijd goed voor 5 miljoen unieke bezoekers per maand, heeft een complete metamorfose ondergaan. Het nieuwe platform geeft gebrui...

Online08.09.2014

Dit is het nieuwe MSN platform

beta-versie
De langzame dood van MSN Messenger

Microsoft heeft aangekondigd te stoppen met de ondersteuning van MSN Messenger. Nadat het ruim een decennium lang dienst heeft gedaan als een van de populairste chatapps, heeft Microsoft besloten te stoppen met de insta...

Online31.08.2014

De langzame dood van MSN Messenger

MSN.nl geoptimaliseerd voor smartphone en tabletgebruik

Vandaag is de nieuwe smartphone- en tabletgeoptimaliseerde website van MSN.nl live gegaan op t.nl.msn.com. De huidige editie van de website blijft ernaast bestaan. In eerste instantie is de primeur voor gebruikers van Wi...

Technology30.01.2013

MSN.nl geoptimaliseerd voor smartphone en tabletgebruik

Microsoft bevestigt samengaan Windows Live Messenger en Skype

Het gerucht ging al rond, maar nu is het dan toch bevestigd door Microsoft: Windows Live Messenger gaat verdwijnen en alle gebruikers zullen verhuizen naar Skype. Dit maakten ze bekend in een blog op hun website. Uiterli...

Technology07.11.2012

Microsoft bevestigt samengaan Windows Live Messenger en Skype

Windows Live Messenger blokkeert Pirate Bay links

The Pirate Bay is niet alleen de meest bezochte BitTorrent website, maar waarschijnlijk ook de meest gecensureerde. Veel ISPs hebben de opdracht gekregen de toegang tot de website voor klanten te blokkeren. Microsoft's...

Technology26.03.2012

Windows Live Messenger blokkeert Pirate Bay links

Verder lezen over Reclame

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Persoonlijk heb ik een hekel aan reclame, zowel op tv als online. En dan bedoel ik reclame die je steeds vaker, en langer, ‘verplicht’ bent om te kijken voordat je een programma of video start, of verder kunt kijken....

Entertainment07.09.2023

YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingen
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Grote internationale adverteerders experimenteren met generatieve AI-tools zoals ChatGPT om de kosten van de productie van reclame te drukken. Marketeers denken dat generatieve AI niet alleen de productie goedkoper kan m...

Marketing23.08.2023

Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeers
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten

Influencers, als ze genoeg volgers en views hebben, kunnen een aardig zakcentje verdienen met hun posts en video’s op sociale netwerken en YouTube. Dat doen ze vooral ook door het promoten (of pluggen) van producten wa...

Social Media17.08.2023

Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten

De voordelen en nadelen van adblockers

YouTube heeft het het afgelopen weekend nog wat duidelijker gemaakt: adblockers worden niet geaccepteerd. Je krijgt straks geen video’s meer te zien als je gebruikmaakt van advertentieblokkerende software. Maar die sof...

Advertising14.08.2023

De voordelen en nadelen van adblockers

YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden

Waar YouTube in de browser en YouTube de app op smartphones al een tijdje het gas erop heeft waar het gaat om reclames, gaat het nu volle kracht vooruit met commerciële uitingen in de televisie-app. Er komen onskipbare...

Video18.05.2023

YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden

Hè bah
Tesla wil reclame gaan maken

Er zijn bedrijven die zelf nauwelijks reclame hoeven te maken om hun producten aan de man, of vrouw, te brengen. Ze genereren uit zichzelf al zoveel aandacht dat betaalde commercials niet nodig zijn. Die strategie is ech...

Automotive17.05.2023

Tesla wil reclame gaan maken

De adem van de concurrentie wordt te heet en prijsverlagingen werken niet meer
​Reclameverbod voor online casino’s

Online casino’s zijn in Nederland sinds 1 oktober 2021 toegestaan indien er een kansspelvergunning is verstrekt door de Kansspelautoriteit. Het legaliseren van de online gokmarkt is gepaard gegaan met enorm veel reclam...

Online12.04.2023

​Reclameverbod voor online casino’s

Verder lezen over Telegraaf

Het Telegraaf Concern en Hyves: onvermogen tot hervormingen

Op 15 augustus 2013 kondigt de grote baas van het Telegraaf Concern (TGM) - Cees van Steijn - aan dat Hyves tot het einde van het jaar de tijd heeft om te bewijzen dat ze winst kunnen maken. Deze spierballen taal van een...

Media03.11.2013

Het Telegraaf Concern en Hyves: onvermogen tot hervormingen

Bliep is per 1 januari een zelfstandig bedrijf

De oprichting van *bliep is mogelijk gemaakt via het investeringsfonds van TMG, met als gevolg dat het dus eigendom werd van TMG. Maar na een succesvolle start willen ze verder groeien, de plannen sluiten echter niet aan...

Mobile02.01.2013

Bliep is per 1 januari een zelfstandig bedrijf

Uitgevers in Nederland en Belgie storten zich op Windows 8

De Telegraaf lanceert als een van de eerste uitgevers een gratis applicatie voor Windows 8. De app draait op tablets, laptops en pc's. De app is afgestemd op de volledig nieuwe gebruikersinterface van Windows 8 die voor...

Technology27.10.2012

Uitgevers in Nederland en Belgie storten zich op Windows 8

Social Media case: De Telegraaf Boycot

Afgelopen vrijdag werd de Telegraaf frontaal aangevallen via het sociale medium Twitter.De krant had de vliegramp overlevende Ruben in het ziekenhuis aan de telefoon gehad, en vervolgens de inhoud van het gesprek gepubli...

Social Media18.05.2010

Social Media case: De Telegraaf Boycot

Telegraaf Media wint MarketingSherpa Email Award

Telegraaf Media Nederland heeft een zeer prestigieuze, internationale prijs gewonnen. De MarketingSherpa Email Award wordt 16 maart a.s. in Miami uitgereikt aan Edouard Leeuwenburg, Manager van Telegraaf E-mail Marketing...

E-mail26.02.2009

Telegraaf Media wint MarketingSherpa Email Award

Meer dan 250 inzendingen Project 2009

2009 en Telegraaf Media Nederland riepen in de maand januari ondernemers en bedrijven op om plannen voor productintroducties en – innovaties in te zenden. De beste inzender gaat geholpen worden bij het lanceren van het...

Online14.02.2009

Meer dan 250 inzendingen Project 2009

Papieren krant op je mobiel

De Telegraaf komt vandaag met een bijzondere gratis applicatie voor op je mobiel, "de papieren krant". Nu heb ik papieren kranten op internet al nooit begrepen, laat staan een papieren krant op je mobieltje. Tweede wat i...

Mobile05.02.2009

Papieren krant op je mobiel

Project 2009 officieel van start

Het jaar 2009 is door de Europese Commissie uitgeroepen tot het jaar van Creativiteit en Innovatie. Bureau 2009 en Telegraaf Media Nederland hebben een diepgeworteld geloof dat creativiteit en innovatie onontbeerlijk zij...

Online09.01.2009

Project 2009 officieel van start