Agressieve Domeinhandel

Vorig artikel Volgend artikel
1155125315domainaftermarket

De domeinhandel wordt steeds groter en agressiever. Tegenwoordig als je een oude website wilt bezoeken waar je vroeger nog wel eens tijd op doorbracht, kom je steeds vaker terecht op de zogenaamde ‘landing page’ van een of andere sponsor als Sedo, GoDaddy etc. Deze bedrijven verdienen dan weer door de text-ads of gesponsorde zoekresultaten die samenhangen met het domein waaraan het gekoppeld is.

Nu zag ik dat een interessant domein als www.checkpagerank.com , een respectable site met maar liefst PR6 en 2000 backlinks al gauw een kleine 5000 dollar opbrengt voor zijn provider. Nu vraag ik me af, hoe krijgt een provider zo’n domein in handen? Het lijkt me niet dat een site eigenaar van een PR6 site met goede bezoekers zijn domein vergeet te vernieuwen voor nog geen 10 dollar.

Erg vreemd allemaal, en nog erger zijn al die aasgieren die er meteen opduiken. Dit domein alleen heef al 75 biedingen gehad. En straks zal de nieuwe eigenaar bijna wel zeker hem redirecten naar een ‘landing-page’ welke bomvol met reclame staat en contentloos is.

Vind het allemaal vaag dat zulk soort dingen gewoon kunnen gebeuren, en wat kan je er tegen doen?

Lees complete verhaal op tsvw.nl

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies