Omzet thuiswinkelbranche stijgt naar 3,6 miljard

Vorig artikel Volgend artikel
1149837070worldcup06_nl

De Nederlandse thuiswinkelmarkt (verkopen via internet, catalogi, post, telefoon, et cetera) is in 2005 gestegen naar € 3,26 miljard, een stijging van 14,6 procent ten opzichte van het jaar daarvoor.

Van de € 3,26 miljard omzet werd € 2,21 miljard via internet verkocht, een stijging van 32 procent ten opzichte van 2004. In de overige kanalen catalogi, post, telefoon, etc. daalde omzet naar€ 1,05 miljard, een daling van 10,2 procent ten opzichte van 2004.

De omzetstijging in de thuiswinkelbranche in 2005 is met ruim 14,6 procent (tegen 13,2 procent in 2004) opvallend te noemen in vergelijk met de omzet ontwikkeling in de detailhandel, die volgens CBS in 2005 daalde met 0,2 procent (tegen -2,1 in 2004). Het aandeel thuiswinkelen van de detailhandel stijgt in 2005 naar 4,12

De cijfers voor verkopen op afstand, waarin alle verkoopkanalen gemeten zijn, maken onderdeel uit van de Thuiswinkel Markt Monitor en zijn tot stand gekomen in nauwe samenwerking met Blauw Research en mede gebaseerd op cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. De meer dan 300 leden van de branchevereniging Thuiswinkel.org vertegenwoordigen zo’n 80 procent van de totale Nederlandse thuiswinkelmarkt. via Adformatie

NB: Google Doodle voor de fun :-)

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies