Verzekeren vooral via internet

Vorig artikel Volgend artikel
1149689643verzekeren

Verkopers van verzekeringen dreigen massaal klanten te verliezen. Die vergelijken premies en voorwaarden steeds meer zelf op internet, waar de traditionele tussenpersonen vaak afwezig zijn.

"Tussenpersonen moeten erkennen dat klanten in toenemende mate zaken via internet doen", aldus Erik de Voogd van Voogd & Voogd. " Zeker bij particuliere schadeverzekeringen. Die markt verandert binnen vijf jaar drastisch." Consumenten vergelijken de premies op websites vier keer zoveel als de professionele tussenpersonen, blijkt uit onderzoek van Voogd & Voogd, werkzaam voor 18 verzekeringsmaatschappijen.

Enkele grote concerns trekken de hele bemiddelingsmarkt van verzekeringen de komende tijd naar zich toe, voorziet De Voogd. De tussenpersonen ontberen het kapitaal voor kwalitatief voldoende investeringen in internet, tegelijkertijd vergrijst de groep tussenpersonen. Momenteel begeeft ook Halfords, groothandel in fietsen en auto-accessoires, zich op de verzekeringsmarkt. Meerdere internationale bedrijven maken zich op om in Nederland de bemiddeling naar zich toe te trekken, voorspelt De Voogd. via Telegraaf

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies