Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
In opdracht van IAB Nederland heeft INTERVIEW•NSS de mediaconsumptie en tijdsbestedingen van consumenten in Nederland onderzocht. In het telefonische onderzoek onder 2.300 consumenten werd de tijdsbesteding aan vijf mediumtypen onder verschillende leeftijdsgroepen consumenten op identieke wijze gemeten.
Een kwart van alle tijd die men dagelijks aan media consumeert gaat naar internet. Hiermee neemt internet de derde plaats in, na de tijdsbesteding aan radio (34%) en televisie (32%). Dagbladen en tijdschriften komen op de vierde en vijfde plaats met een aandeel van resp. 9% en 5%.
IAB voorzitter Igor Beuker licht toe:”In de mediamix van de consument neemt internet 25% voor haar rekening . Nederlandse merken beantwoorden dit mediagedrag met 3% internet in hun mediamix. Deze discrepantie is werkelijk schrikbarend, want de basis van marketing is het analyseren van veranderend consumentengedrag en daar dan ook daadwerkelijk op inspelen. Marketeers zullen in 2006 hun mediamix veel beter moeten gaan afstemmen op het mediagedrag van hun doelgroep”?.
Internet op 1 onder jongeren Onder jongeren (15-24 jaar) staat internet op de eerste plaats; zij consumeren 42% van hun mediatijd online en laten daarmee TV en radio achter zich met resp. 27% en 24%. Printmedia scoren onder jongeren het laagst; 4% van de mediatijd gaan naar dagbladen en 3% naar tijdschriften.
Online activiteiten Webpagina’s bezoeken en e-mailen vormen nog steeds de voornaamste online activiteiten. Chatten of MSN’en is populairder geworden. In 2004 was de penetratie 29% van alle internetters; in 2005 is dit gestegen tot 40%. Ook muziek downloaden en online bankieren is ten opzichte van 2004 aanzienlijk gestegen. Het veel besproken Podcasting wordt door 6% wel eens uitgevoerd.
Medium van de toekomst Bijna tweederde van de ondervraagden is het eens met de stelling ‘internet is voor mij het medium van de toekomst’. Uit de uitkomsten blijkt een sterke correlatie tussen leeftijd en een positieve houding ten opzichte van digitale media; hoe jonger hoe positiever. Ook mannen zijn positiever gesteld over digitale media dan vrouwen.
Informatie over het rapport Naast de genoemde punten komen in het rapport onder andere de ontwikkeling van internettoegang en -gebruik, penetratie digitale apparatuur, attitude digitale media, mediaconsumptie per dag en de overlap in tijdsbesteding aan media aan de orde. Het rapport is verkrijgbaar via IAB Nederland of via INTERVIEW•NSS. Voor meer informatie zie www.iab.nl of www.interview-nss.com.
Verder lezen over MSN
Online16.10.2023
Tijdmachine: MSN Messenger maakte alle ouders boos
Mobile12.12.2014
MSN-apps voor iOS en Android beschikbaar in Nederland
Nieuws30.09.2014
Vernieuwd MSN-platform morgen live in Nederland
Online08.09.2014
Dit is het nieuwe MSN platform
beta-versieOnline31.08.2014
De langzame dood van MSN Messenger
Technology30.01.2013
MSN.nl geoptimaliseerd voor smartphone en tabletgebruik
Technology07.11.2012
Microsoft bevestigt samengaan Windows Live Messenger en Skype
Technology26.03.2012
Windows Live Messenger blokkeert Pirate Bay links
Verder lezen over Music
Online08.04.2024
Spotify komt met gepersonaliseerde AI-playlist die je zelf maakt
Online05.04.2024
Muziekstreamingdienst Spotify lijkt steeds meer op Primark
Gadgets26.03.2024
Vinyl blijft het winnen van CD’s: dit is waarom
Lekker analoogEntertainment15.03.2024
Fans van Taylor Swift zorgen voor aardbeving
Online13.03.2024
Spotify laat je nu ook muziekvideo’s bekijken
Entertainment08.03.2024
Spotify wordt veel duurder in Frankrijk: ook bij ons?
Hoeveel is nog onbekendOnline01.03.2024
10 tips om concertkaartjes te kopen via Ticketmaster
Tips tegen ticketstressNieuws29.02.2024
Live muziek doet meer met je dan Spotify
Verder lezen over Televisie
Entertainment28.03.2024
4 dingen die je moet weten als je aan een tv-programma meedoet
Gadgets15.03.2024
Vijf veelgestelde vragen over tv’s beantwoord
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Video13.03.2024
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties
Gadgets12.03.2024
Schermen veroorzaken communicatie-achterstand bij kinderen
Gadgets11.03.2024
TV kopen? Dit is het verschil tussen LCD, OLED, QLED en mini-led
Entertainment09.03.2024
Wie is de Mol S24 – Finale: wie is uiteindelijk De Mol?
En de Mol is...Entertainment02.03.2024