Internet speelt nog geen rol voor de supermarkt

Vorig artikel Volgend artikel
1115903086supermarkt

Supermarkten kunnen drie soorten mediastrategie inzetten om consumenten als het ware te volgen gedurende hun hele shoppingproces, van thuis op de bank tot in-store.

Out-of-store media als billboards, posters en vervoersreclame helpen de klant zich bewust te worden van een specifieke supermarktketen en die te zien in relatie tot de eigen shoppingtrips.

In-store media als closed-circuit televisie, borden rond en in de schappen, displays en sales force promotion helpen de consument te beinvloeden bij beslissingen die hij in de winkel neemt .

At-home media zoals folders, brochures en direct marketingactiviteiten leveren de consument relevante informatie voordat hij beslist welke boodschappen aan te schaffen. Internet blijkt hierbij nog helemaal geen rol te spelen. Er zijn welliswaar een aantal projecten waar geexpirimenteerd wordt met e-mail marketing (Super de Boer/Plusmarkt) maar grootschalig zijn ze zeker niet.

Met het oog op de toekomst is het belangrijk dat supermarkten klantenbestanden en profielen aanleggen, aandacht schenken aan informatie die zowel klanten als toeleveranciers leveren en de effecten van marketingcampagnes op klantbewustzijn, merkimago en financiele resultaten analyseren.

Bron : (Admap)

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies