Nederlandse vrouwen zijn dol op vergelijkingssites

Vorig artikel Volgend artikel
Nederlandse vrouwen zijn dol op vergelijkingssites

Van de Nederlandse internetgebruikers maakt 40% wel eens gebruik van een vergelijkingssite. Zo'n site brengt per categorie producten van verschillende aanbieders bij elkaar waardoor je een vergelijking kunt maken. Hoewel sommige sites ook informatie bieden over kwaliteit, gaat het de meeste bezoekers van een dergelijke site vooral om het vergelijken van prijzen om zo voordelig mogelijk te kunnen kopen waarnaar je op zoek bent. 

Vergeleken met de gemiddelde internetgebruiker boven de 15 jaar (indexcijfer 100) scoren Nederlandse vrouwen gemiddeld 3 procent hoger in de neiging een vergelijkingssite te bezoeken. Nederlandse mannen scoren gemiddeld 3 procent lager.

De grootste verschillen t.o.v de gemiddelde internetgebruiker zit vooral bij mensen (mannen èn vrouwen) boven de 45 jaar. Waar de leeftijdsgroep 35-44 nog precies op indexcijfer 100 uitkomt, komt de leeftijdsgroep 45-54 uit op 120. 

De gegevens van het onderzoek zijn door ComScore in een duidelijke grafiek gezet. De grafiek geeft de "likelihood to visit Comparison Shopping Sites in the Netherlands" aan en er zijn gegevens gebruikt van één maand. Index = 100 betekent dat je precies op het gemiddelde van alle internetgebruikers zit, bij 120 zit je er 20% boven.

shopping-grafiek
Karina

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies