Luchtvaartmaatschappijen scoren het best op engagement op Facebook

Vorig artikel Volgend artikel
Luchtvaartmaatschappijen scoren het best op engagement op Facebook

Social Bakers heeft onderzoek gedaan naar welke industrieën het best scoren op Customer Care op Facebook. Gekeken werd naar Response Rate (hoeveel procent van de vragen werd überhaupt beantwoord) en Response Time (hoe snel kreeg een klant antwoord). De gemiddelde Response Rate van alle onderzochte industrieën lag het afgelopen kwartaal op 62% en de gemiddelde Response Time was 1153 minuten.

Dit betekent dus dat gemiddeld bij alle onderzochte industrieën 38 van iedere 100 vragen op Facebook onbeantwoord blijft en dat een reactie gemiddeld ruim 19 uur op zich laat wachten. Dat zijn geen beste cijfers voor een tijd waarin mensen op Social Media niet allen überhaupt een reactie verwachten, maar zeker ook een snelle reactie.

De best scorende industrieën waren het tweede kwartaal van dit jaar -evenals het eerste kwartaal 2013- "Airlines", "Finance" en "Telcom". 

sociallydevoted-q2-2013-industries1

Binnen de "Airlines" scoort KLM het best. "Onze" Royal Dutch Airlines is dus niet alleen creatief in Social Media campagnes maar heeft ook de beste costumer care op Facebook, met een Response Rate van 97,21% en een Response Time van 45 minuten.

Karina

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies