Hoe bereik je jongeren

Vorig artikel Volgend artikel
1107889207teenagers

Jongeren zijn voor de media soms moeilijk te bereiken. Een multimediale aanpak is hierbij noodzakelijk: een simpel jongerenblaadje volstaat niet meer. Bovendien is hun gedrag zeer veranderlijk en vatbaar voor nieuwe hypes.

Uitgeverij Sanoma voert dan ook doorlopend onderzoek uit naar jongerentrends, evenals de Telegraaf Tijdschriften Groep (TTG) en Quote Media. Dit gebeurt door middel van onder meer enquetes (live of via het web), lezerspanels en het volgens van jongerenforums op internet .

Het belangrijkste is dat de makers van de jongerenbladen `feeling` hebben met hun doelgroep. Bovendien is publiciteit, bijvoorbeeld door middel van sponsoring van jongerenevenementen, onontbeerlijk, evenals het weggeven van lokkertjes zoals hippe sjaals, kortingsbonnen of armbandjes.

De uitgevers richten zich hierbij nadrukkelijk op de jongeren zelf, niet op hun ouders.Hoewel de advertentiemarkt voor jongeren kleiner dan die voor bijvoorbeeld volwassen vrouwen, is het jongerensegment toch essentieel voor de uitgevers. Jongeren hebben steeds meer te besteden, krijgen steeds meer invloed op beslissingen binnen het gezin en hebben bovendien nog een heel leven voor zich, waarin ze veel geld kunnen uitgeven

Bron : (Reclameweek)

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies