Digitale consument kiest voor veiligheid

Vorig artikel Volgend artikel
1107424784picture16

De digitale consument stelt veiligheid en bereikbaarheid steeds meer voorop. Dit is de uitkomst van een onderzoek dat Sun Microsystems heeft gedaan.

Consumenten maken steeds meer gebruik van online services met persoonlijke ‘digitale domeinen’, zoals e-mail, bankgegevens, muziekbestanden, foto’s, aankoopstatus en verlanglijstjes. Uit onderzoek, uitgevoerd door Harris Interactive in opdracht van Sun Microsystems blijkt dat beveiliging en beschikbaarheid de belangrijkste eisen zijn die gebruikers stellen aan hun digitale domeinen .

Volgens het onderzoek, dat is uitgevoerd onder Amerikaanse consumenten, maakt 94% van de consumenten gebruik van digitale services. Beveiliging is voor 82% de belangrijkste eis voor online data. Beveiliging krijgt een 9 of een 10 op een schaal van 1 – 10. Direct daarna volgt de toegankelijkheid van de data, die door 63% met een 9 of een 10 beoordeeld is.

Uit het onderzoek kwam ook naar voren dat het merendeel van de respondenten geen tijdslimiet verwacht aan de beschikbaarheid van hun data. Met andere woorden, de gebruikers verwachten op ieder moment nu en in de toekomst bij hun foto’s, online bankgegevens, muziek-downloads en e-mail te kunnen. De respondenten geven aan niet te willen betalen voor hun groeiende behoefte aan extra opslagcapaciteit.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies