Sportliefhebbers zijn lucratief publiek

Vorig artikel Volgend artikel
Sportliefhebbers zijn lucratief publiek

Volgens een nieuw rapport wat deze week is vrijgegeven door JupiterResearch zijn “heavy” sportliefhebbers een zeer lucratief online publiek.

De liefhebbers met een obsessie voor hun sport maken steeds meer gebruik van het internet. De groep wordt gedomineerd door jonge mannen van 25-34 jaar en maakt gebruik van vrijwel alle vormen van online media, met name online video. ESPN is een van de top 10 online video-aanbieders en trok tijdens de NHL's 12,4 miljoen unieke bezoekers in april van dit jaar, een stijging van 43% jaar tov vorig jaar.

Dat hier enorme kansen liggen voor marketeers is wel duidelijk. In Nederland trekt op dit moment de website van de NOS over de Tour de France iedere dag grote getallen bezoekers. Toch blijft de interactie met de wielerliefhebbers redelijk beperkt en zou je veel meer kunnen doen met deze enorme community.

David Schatsky, President of JupiterResearch ziet dat deze groep van sportliefhebbers naast video ook veel vaker online aankopen doet. "These two observations alone should tell marketers and advertisers that there is scope for increasing revenues over and above those that come from ads such as implementing features like “paid video, ticketing, and merchandising".

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies