Internet, bellen & tv bij 1 aanbieder erg populair

Het aantal huishoudens in Nederland dat internet, telefonie en televisie bij één aanbieder afneemt, verdrievoudigde tussen 2005 en 2008 naar 24%. Het aantal consumenten dat slechts één dienst per aanbieder afneemt, daalde in dezelfde periode van bijna 60 naar 34%. Mensen met een drie-in-één pakket zijn het meest tevreden over hun abonnement. Dit blijkt uit onderzoek dat TNS NIPO namens kabelbedrijf UPC uitvoerde.

In 2005 nam nog maar zeven% van de huishoudens internet, telefonie en televisie af bij één provider. Anno 2008 is dat percentage gegroeid naar 24%. Ook twee-in-één pakketten mogen zich verheugen in groeiende populariteit: in 2007 nam 42% van de huishoudens twee van bovenstaande diensten af bij één aanbieder. In 2005 was dat nog 35%.
 
Mensen met een drie-in-één pakket zijn het meest tevreden over hun abonnementen voor internet, telefonie en televisie. Hun keuze om alles af te nemen bij één aanbieder komt vooral voort uit de prijs van het abonnement in relatie tot het aanbod (het soort telefoonabonnement, het aantal kanalen en de internetsnelheid), het aanbod zelf én het gemak met betrekking tot facturatie en probleemoplossing.
 
De helft van de mensen zonder volledig drie-in-één pakket geeft aan overwogen te hebben om alle diensten bij één provider onder te brengen. De belangrijkste redenen die zij noemen om een dergelijk pakket vooralsnog niet af te nemen, zijn angst voor mindere kwaliteit van geleverde diensten, tevredenheid met de huidige aanbieders en de perceptie dat overstappen veel gedoe met zich meebrengt. En dat terwijl, zoals hierboven aangegeven, mensen met een drie-in-één pakket juist tevreden zijn over hun abonnement voor internet, telefonie en televisie.

Bezitters van een twee-in-één pakket merken vooral op dat de aangeboden drie-in-één pakketten te weinig op maat gesneden zijn en dus onvoldoende bij de eigen wensen aansluiten. De groep consumenten die aarzelt, geeft aan dat een interessante prijs in relatie tot het aanbod, de mogelijkheid om pakketten op maat te kunnen samenstellen én een aantrekkelijk aanbod van een van hun huidige providers hen wél over de streep kan trekken.
 
Het afnemen van combinatiepakketten leeft onder de Nederlandse consument. Driekwart van de deelnemers aan het onderzoek gaf aan in de afgelopen maanden hierover te hebben gesproken. Gemiddeld kwam dit onderwerp vier tot vijf keer ter sprake. Er werd dan vooral gesproken over het uitbreiden van één naar meerdere diensten bij dezelfde aanbieder en over persoonlijke ervaringen met de diensten. De toon van de gesprekken was met name positief. Onderzoeken als deze gebruikt UPC bij de ontwikkeling van nieuwe producten, zoals het UPC Op Maat Pakket.

Reacties (6)

Reageren

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond

Recommend on Google

Headlines

© 2004-2014 Dutchcowboys.nl - All Rights Reserved.

All views and opinions expressed are those of the authors of Dutchcowboys.

All trademarks, slogans, text or logo representation used or referred to in this website are the property of their respective owners. Sitemap

Hosted by Nines