Online25.03.2008

Lezers-poll geeft 35 online taktieken


lezers-poll-geeft-35-online-taktieken.jpg
lezers-poll-geeft-35-online-taktieken.jpg

Een lezers-poll op Toprankblog.com door blogger en marketeer Lee Odden onder 192 deelnemers leverde een interessante lijst op. Dit ondanks de zeer beperkte steekproef plus het feit dat de deelnemers maar een(1) antwoord konden geven. De vraag die hij stelde was simpel:

“What online marketing channels/tactics will you use most in 2008?”

De gehele lijst van 35 online taktieken volgens de lezers-poll:

  • Blogging (29%, 55 Votes)
  • Email marketing (16%, 30 Votes)
  • Search engine optimization (12%, 23 Votes)
  • Pay per click (8%, 16 Votes)
  • Social networks (Facebook, LinkedIn) (5%, 10 Votes)
  • Affiliate marketing (4%, 7 Votes)
  • Blogger relations (3%, 6 Votes)
  • Viral marketing (3%, 6 Votes)
  • Corporate web site (3%, 5 Votes)
  • Online public relations (3%, 5 Votes)
  • Free content (white papers) (3%, 5 Votes)
  • Behavioral targeting (2%, 3 Votes)
  • Video marketing (2%, 3 Votes)
  • Webinars/Teleconference (2%, 3 Votes)
  • User generated content (1%, 2 Votes)
  • Social News / Bookmarking (1%, 2 Votes)
  • IM / Microblogging (Twitter) (1%, 1 Votes)
  • Virtual tradeshows (1%, 1 Votes)
  • Online contests, giveaways (1%, 1 Votes)
  • Online communities/forums (1%, 1 Votes)
  • Paid reviews (1%, 1 Votes)
  • Blog advertising (1%, 1 Votes)
  • Online display ads (1%, 1 Votes)
  • Contextual Advertising (1%, 1 Votes)
  • Widgets (1%, 1 Votes)
  • Mobile ads (1%, 1 Votes)
  • Branded microsites (1%, 1 Votes)
  • Rich media apps/demos (Flash) (0%, 0 Votes)
  • Advergames (0%, 0 Votes)
  • Podcasts (0%, 0 Votes)
  • eCommerce Feeds/Comparison Shopping (0%, 0 Votes)
  • Virtual worlds (0%, 0 Votes)
  • RSS advertising (0%, 0 Votes)
  • Rich media avatars (0%, 0 Votes)
  • Sponsorship / Cross Branding (0%, 0 Votes)
  • Lees hier het originele artikel: 35 Online Marketing Tactics for 2008

    Patrick Petersen

    Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.