YouTube sterren populairder dan celebs

YouTube sterren populairder dan celebs

Vorig artikel Volgend artikel

Dat doorsnee mensen via YouTube wereldberoemd kunnen worden is iets van de laatste jaren. Voorbeelden zijn Michelle Phan die met haar make-up tutorials nu meer dan 6 miljoen abonnees heeft. Daarnaast is de Zweed Felix Kjellberg wereldberoemd geworden met zijn YouTube account PewDiePie. Uit recent onderzoek is naar voren gekomen dat tieners in de Verenigde Staten meer hebben met deze YouTube sterren dan met echte celebrity's.

Uit een onderzoek van Variety blijkt dat de vijf meest invloedrijke figuren onder Amerikaanse jongeren tussen de 13-18 jaar allemaal YouTube sterren zijn. Verder in de lijst zijn Jennifer Lawrence en Seth Rogen te vinden. Smosh, een online comedy team hadden een score van 93 en nemen hiermee de eerste plaats in. 

Een ander komisch duo bekend onder de naam Fine Bros eindigde op de tweede plaats ondanks dat dit duo in de mainstream media nauwelijks bekend is. Op de derde plaats is de bekende Zweed Felix Kjellberg geëindigd die meer dan 29 miljoen abonnees heeft op YouTube. De hoogste non-YouTuber is Paul Walker die vorig jaar omkwam bij een auto ongeluk. 

Survey

Verder is uit het onderzoek gebleken dat YouTube sterren meer van invloed zijn op de aankopen die iemand doet. Amerikaanse tieners vinden YouTubers meer betrokken dan mainstream sterren. Deze laatste groep werd overigens wel als slimmer en betrouwbaarder beoordeeld. Als het aankomt op seks appeal gaan de twee groepen vrijwel gelijk op.

Tieners waarderen vooral de echtheid van YouTube sterren.

[Afbeelding © Fotolia]

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies