Nieuwe online-supermarkt Picnic daagt AH en Jumbo uit en bezorgt gratis

Nieuwe online-supermarkt Picnic daagt AH en Jumbo uit en bezorgt gratis

Vorig artikel Volgend artikel

Picnic, een nieuwe online supermarkt wil vanaf september de aanval op Albert Heijn en Jumbo openen met gratis thuisbezorging en een laagsteprijsgarantie. Het bedrijf heeft geen dure panden op dure locaties en heeft een innovatieve manier van bezorgen ontwikkeld, waardoor onnodige tussenschakels worden vermeden.

In alle stilte heeft Picnic drie jaar lang met een team van 30 specialisten gewerkt aan een nieuwe distributiemethode, waarmee ze in staat is de boodschappen, zonder onnodige tussenschakels, in de wijk rond te brengen. De klant kiest zelf welke rit het beste uitkomt en weet tot op een half uur precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. Doordat de kosten van deze nieuwe manier van distributie zo laag zijn, kunnen de prijzen voor de boodschappen laag zijn en is de bezorging gratis.

Om deel te nemen aan het proefproject hebben de deelnemers een geheimhoudingsverklaring moeten ondertekenen. Naar verwachting zal Picnic in de loop van september officieel gelanceerd worden en zullen daarna snel andere steden volgen.

Picnic is een initiatief van vier ondernemers. Internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Bas Verheijen is voormalig marketing-directeur van Albert Heijn en C1000. Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel. Supermarktbedrijf Boni fungeert als inkooppartner.

supermarkt
[Afbeelding via Fotolia]

Meer content

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en een digitale nomade. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies