Nederlands bureau Adwise wint Google award in Dublin

Nederlands bureau Adwise wint Google award in Dublin

Premier Partner Award in de pocket

Vorig artikel Volgend artikel

Het is niet iedereen gegund om een Google Premier Partner award te krijgen. Het Nederlandse Adwise kreeg het als eerste Nederlandse bureau echter voor elkaar om deze felbegeerde award (én de eer die daar bij hoort) in ontvangst te nemen.

Ze wonnen de award in de categorie Display Innovation en daarmee hebben ze een heel aantal digital agencies in het EMEA (Europa, Midden-Oosten en Noord-Afrika) gebied achter zich gelaten. Er deden in zes verschillende categorieën meer dan 5000 cases mee die door meer dan 2000 internationale bureaus zijn ingestuurd.

We zijn super trots dat wij deze Award hebben gewonnen. Het is een Oscar binnen ons vakgebied!
- Thijs Wolbers, Head of E-commerce Adwise

Erkenning van innovatie

De award werd behaald met een case voor Kees Smit Tuinmeubelen. Door slimme toepassingen binnen Display Advertising behaalde Adwise indrukwekkende resultaten, die zelfs door Google intern als voorbeeldcase wordt gebruikt.

“Deze bekroning is een bevestiging van de kwalitatieve samenwerking met Adwise” zo zegt Mitchel Oude Nijhuis, E-commerce & Marketing Director van Kees Smit Tuinmeubelen.

Mensen zijn tegenwoordig op verschillende devices, locaties en tijden online actief. Het is bekend dat een customer journey vaak meerdere touchpoints op verschillende platformen, voorafgaand aan een conversie bevat. Het is belangrijk om alle touchpoints mee te nemen in één attributiemodel. Vaak worden eenvoudige attributiemodellen gebruikt zoals: last-click of first-click, terwijl dit geen compleet beeld geeft.

Verschillen in locatie en tijdstip vragen om verschillende boodschappen te tonen, waarbij het mogelijk wordt om het beste bericht op het juiste moment te tonen.

Transacties vinden zowel online als offline plaats. Veel omnichannel retailers investeren in een perfecte webshop en online campagnes om hun doelgroep te bereiken. Wat de online inspanningen exact opleveren is vaak wel inzichtelijk, maar het offline effect niet. Adwise ontwikkelde hiervoor een techniek om het zogeheten ROPO-effect (research online, purchase offline) te meten.

“Door deze aanpak zijn indrukwekkende resultaten gerealiseerd, die nu ook zijn erkend door Google” aldus Tom ter Horst, E-commerce Strategist bij Adwise.

Meer nominaties voor Adwise

Adwise heeft vijf cases in de totaal zes categorieën ingeleverd en het feit dat álle cases een nominatie ontvingen laat zien dat Google gecharmeerd is van de werkwijze van het bureau. Door die score behoort Adwise bij de top drie van de wereld en hopelijk vertaalt zich dat ook in winst bij de Global Awards die op 28 september worden gehouden in New York.

Google is lovend over de omgeving die Adwise haar digital professionals biedt; een structuur en cultuur waarin medewerkers met ongelooflijk veel passie effectief samen werken aan de cases van opdrachtgevers, zonder belemmering van een logge structuur en conflicterende belangen en targets. Zij transformeerden naar een agile structuur met multidisciplinaire en zelfmanagende teams.

De winnaar van de Display Innovation Award is een organisatie die maximaal is ingericht op het behalen van klantsucces. De agency heeft innovatieve oplossingen laten zien in een complex digitaal landschap.
- Helene Ambiana, Head of Google Partners

Wellicht herkent Google ook wel iets van zichzelf in het bedrijf: om in de groeiende en complexer wordende digitale markt voorop te blijven mogen mensen bij Adwise o.a. 10% van de tijd zelf besteden aan innovatie en toonaangevende experimenten. Het zorgt er voor dat iedereen altijd scherp blijft en vooral niet vergeet te innoveren. Met resultaat, zo blijkt.

Over de Google Premier Partner Awards

Adwise is in het bezit van een Google Premier Partner badge. Deze status laat zien dat de organisatie kwalitatief goede resultaten behaalt voor haar opdrachtgevers en dat zij meerderde gecertificeerde specialisten in dienst heeft. Om de bést presterende Premier Partners te erkennen voor indrukwekkende resultaten heeft google de Premier Partner Awards in het leven geroepen. Door naast deze status, vijf keer genomineerd te worden en óók nog een award in de wacht te slepen mag Adwise met recht apetrots zijn op deze prestatie! Er zijn namelijk maar weinig betere complimenten die je kan ontvangen als digital bureau.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies