Nieuws04.12.2017

De DC Daily van 4 december 2017


In de DC Daily vind je nieuwe, opvallende, interessante en niet te missen weetjes van de dag! Plus alle dingen die wij gewoon kwijt willen. Dit zijn ze van vandaag, maandag 4 december 2017.

Je marketing-skills testen? Doe de nationale MQ test.

Vandaag heeft NIMA een nieuwe Nationale MQ Test live gezet, daarmee kunnen marketeers hun actuele marketingkennis kunnen toetsen en vrienden, collega’s en bekenden uitdagen om de strijd aan te gaan. De test heeft tot doel om professionals in korte tijd een idee te geven of hun kennis en kunde vers genoeg is voor het succesvol vervullen van het mooiste beroep ter wereld: dat van marketeer.

mq-test
mq-test

ONS haalt kijkcijferrecord met Tommy Cooper

De nostalgische zender ONS heeft afgelopen zondag een nieuw kijkcijferrecord behaald met ruim een half miljoen kijkers. Dat gebeurde mede dankzij de start van de shows van de legendarische goochelaar Tommy Cooper.

Bij ONS stegen de kijkcijfers het afgelopen jaar tal flink. Dat komt door de hernieuwde koers die de zender sinds begin dit jaar heeft ingezet. Steeds meer klassiekers uit de televisiegeschiedenis keren terug op de buis. Zo zijn bijvoorbeeld Medisch Centrum West, Wordt U al Geholpen? en James Herriot te zien. Afgelopen voegde de zender daar shows van de legendarische goochelaar Tommy Cooper aan toe.

Betere paskamerbeleving bij Lincherie

Na de lancering van haar innovatieve 3D-scanspiegel en de opening van het Styling Center in Amsterdam wil Lincherie nóg meer Nederlandse vrouwen helpen om de juiste bh-maat te dragen. Lincherie voegt maar liefst 11 3D-scanspiegels toe aan het lijstje van boetieks met een digitale paskamer. Zo kunnen Nederlandse vrouwen in 15 van de 37 Lincherie boetieks lingerieshoppen, met ondersteuning van 3D-technologie.

licherie
licherie

Geberit wint Loden Radioleeuw

Geberit heeft de Loden Radioleeuw gewonnen voor het meest irritante reclamespotje van 2017. Radar Radio-presentator Mischa Blok overhandigde de prijs, die jaarlijks uitgereikt wordt door het AVROTROS-consumentenprogramma, aan Geberit’s marketingmanager Raymond Koopman. De afgelopen weken brachten 5.251 consumenten hun stem uit op de radioreclame’s van Only for Men, Geberit, Voltaren, Autotaalglas en AutoTrack.

Geberit wint de Loden Radioleeuw voor de reclame ‘Stank hoeft niet te stinken’. Volgens de fabrikant van sanitairproducten poepen Nederlanders 400 keer per jaar en spenderen daarmee dus jaarlijks 50 uur in de stank. Een nieuw toiletsysteem van Geberit zou stank direct vanuit de toiletpot verwijderen door middel van een ‘energiebesparend geurzuiveringsonderdeel’.

Luisteraars ervaren de “schijtreclame” als “dodelijk onsmakelijk” met een “irritante stem” en “te vaak gehoord” waardoor men “de radio heel vaak op stil draait zo door de dag”. Ook vindt men dat “de slogan feitelijk onjuist is, want waarom zou het anders stank heten als het niet hoeft te stinken?”.

<i>Afbeelding via AVROTROS Communicatie</i>
Afbeelding via AVROTROS Communicatie

Gaat je kosten

Kijk, dat is nou slim omgaan met nieuwe media. Een gamer die normaal via het Twitch-kanaal zijn gameplay streamt wilde eigenlijk ook wel een UFC-gevecht laten zien, maar dat mag natuurlijk niet. Wat is dan de oplossing? Nou, simpel: hij gebruikte zijn eigen ‘overlay’ en zette zichzelf in beeld met een controller terwijl hij net deed alsof hij de match aan het ‘spelen’ was. Een goede manier om het copyright op zo’n match te omzeilen en geen problemen te krijgen, maar ja, dan moet een tweet waarin iemand dat geweldig vindt niet viraal gaan…