Nieuws07.07.2014

Klantenservice van Essent nu ook via Whatsapp te bereiken


De klantenservice van Essent is sinds kort ook bereikbaar via Whatsapp. Klanten kunnen medewerkers van het energiebedrijf tijdens kantooruren vragen stellen door gewoon even een simpel een ‘appje’ te sturen. Het gaat hierbij om een proef van 2 maanden, Essent is hiermee wel een van de eerste grote bedrijven in Nederland dat dit kanaal inzet voor dienstverlening aan klanten.

Met onze aanwezigheid op Whatsapp hopen we een onderscheidende service aan onze klanten te bieden. Want wat is er makkelijker en sneller als je met een vraag zit dan het sturen van een berichtje met je mobiele telefoon,” aldus socialmediamanager Ienke de Vrieze van Essent over deze de pilot. “Onze webcare-medewerkers pakken de binnengekomen berichten op en voorzien de klant van een antwoord.”

klantenservice-van-essent-nu-ook-via-wha.jpg
klantenservice-van-essent-nu-ook-via-wha.jpg

In deze pilot hoopt het bedrijf te achterhalen of er inderdaad voldoende behoefte is aan dit nieuwe servicekanaal. “Uit de eerste tientallen contacten blijkt dat de overgrote meerderheid erg tevreden is over de gesprekjes via de app.” De Whatsapp-service is op werkdagen beschikbaar van 9.00 uur tot en met 17.00 uur. 

Whatsapp

Met Whatsapp kunnen mensen een-op-een of in groepen berichten, foto’s en video’s uitwisselen. In tegenstelling tot sms- en mms-berichten is daarvoor alleen internetverbinding nodig. Whatsapp, dat eigendom is van Facebook, heeft in Nederland 9,5 miljoen gebruikers.

Mobiele App: live inzicht in energieverbruik- en kosten

En Essent heeft ook een app ontwikkeld waarmee huishoudens met een slimme meter direct inzicht krijgen in hun energieverbruik- en kosten. Met deze gratis app kunnen consumenten via hun smartphone of tablet eenvoudig bekijken hoeveel energie zij op dat moment in huis verbruiken. Of kunnen zij hun verbruik per dag, week, maand en jaar zien, hoeveel dit kost en dit vergelijken met eerdere perioden.

Met de app wil het energiebedrijf consumenten op een toegankelijke wijze laten kennismaken met de energiebesparingsmogelijkheden met de slimme meter. Marcelle Mettes, directeur Innovatie bij Essent: “De slimme meter wordt nog slimmer als deze consumenten helpt energie te besparen. Dat kan met aanvullende producten en diensten die Essent ontwikkelt. In onze app kunnen consumenten direct zien hoeveel stroom en gas zij op dat moment in huis verbruiken. Door het energieverbruik ook te vertalen naar euro’s geven we betekenis aan kilowatturen stroom en kubieke meters gas. Zo geven we consumenten meer inzicht in verbruik en met energiebesparingstips maken we energie besparen makkelijker.”

Deze app is op dit moment alleen beschikbaar voor 3.000 huishoudens met een slimme meter die deelnemen aan een pilot in Assen, Groningen, Den Bosch, Waspik, Waalwijk, Asten en Sittard. Deze pilot loopt nog tot eind december 2014.

Verder lezen over WhatsApp

​5 slimme dingen die binnenkort naar WhatsApp komen

WhatsApp heeft net de mogelijkheid uitgerold om meer chats te kunnen pinnen. Dat had het al voor 3 chats, maar nu zijn dat er 5. Er komen binnenkort meer nieuwe mogelijkheden naar de messenger, waarbij de focus van Whats...

Mobile28.03.2024

​5 slimme dingen die binnenkort naar WhatsApp komen

​Je kunt teksten in WhatsApp er nu anders uit laten zien

WhatsApp heeft al jaren mogelijkheden om je tekst er net even anders uit te laten zien. Helaas kun je geen ander lettertype kiezen dat andere mensen dan ook zien (dit is namelijk altijd het lettertype dat mensen voor hun...

Social Media22.02.2024

​Je kunt teksten in WhatsApp er nu anders uit laten zien

​Vijf dingen die we graag anders zien aan WhatsApp-kanalen

WhatsApp komt met enorm veel vernieuwingen voor de messenger, waaronder de kanalen. Hartstikke puik, maar er valt nog wel veel te wensen aan deze nieuwe functie die nog in de kinderschoenen staat. 1. Meer zichtbaarheid...

Social Media16.02.2024

​Vijf dingen die we graag anders zien aan WhatsApp-kanalen

​WhatsApp krijgt binnenkort de grootste update ooit

WhatsApp gaat in Europa veranderen. De messenger heeft mede door de ‘poortwachter’-status die het ontving van de Europese Unie de taak om te zorgen dat WhatsApp-berichten ook in andere apps kunnen worden gelezen. Dat...

Social Media12.02.2024

​WhatsApp krijgt binnenkort de grootste update ooit

Wat is jouw gebruikersnaam?
Signal heeft meer dan 1 miljoen Nederlandse gebruikers

WhatsApp mag zich binnenkort dan openstellen voor meer ander appverkeer, er zijn nog steeds altnernatieven voor de app die flink in opkomst zijn. Zo schijnt Signal het in Nederland enorm goed te doen: er zijn 1 miljoen N...

Online07.02.2024

Signal heeft meer dan 1 miljoen Nederlandse gebruikers

WhatsApp-alternatief boert goed
​Zo kun je een WhatsApp-kanaal starten en beheren

WhatsApp heeft het sinds kort mogelijk gemaakt om een kanaal te volgen. En je kunt nu ook zelf een kanaal starten. Op die manier kun je als je bijvoorbeeld een bedrijf hebt, of een fanclub runt, je klanten of medefans op...

Social Media26.01.2024

​Zo kun je een WhatsApp-kanaal starten en beheren

​WhatsApp-buurtpreventie: geeft dat wel echt een veiliger gevoel?

Je kent ze wel, die bordjes in woonwijken waar op staat: “Attentie! WhatsApp-buurtpreventie”. Je weet dan dat de bewoners fanatiek genoeg zijn om met zijn alleen een WhatsApp-groep te hebben waarin bijvoorbeeld wordt...

Social Media07.12.2023

​WhatsApp-buurtpreventie: geeft dat wel echt een veiliger gevoel?

Meespieken in je WhatsApp kan niet meer: berichten achter code

Of het nou je kinderen zijn die af en toe je telefoon gebruiken om spelletjes te doen, of je partner die het gebruikt om jullie smarthome aan te sturen: soms wil je liever niet dat iemand in je berichten kijkt. En dat ho...

Social Media01.12.2023

Meespieken in je WhatsApp kan niet meer: berichten achter code