Nieuws01.02.2014

Reorganisatie bij T-Mobile


reorganisatie-bij-t-mobile.jpg
reorganisatie-bij-t-mobile.jpg

Deze week werd bekend dat T-Mobile, onderdeel van Deutsche Telecom, ongeveer 75 banen moet schrappen. Het bel- en SMS-verkeer is zodanig afgenomen dat de cijfers van het bedrijf vragen om een grondige reorganisatie. 

“Vroeger” was het gebruikelijk om in het bedrijfsleven veelvuldig te vergaderen en elkaar dan ook echt te ontmoeten. Samen aan de vergadertafel, of aan een tafel in een gerenommeerd restaurant werden beslissingen genomen. Bezuinigingen dwongen bedrijven eerst al om te snijden in reiskosten. Voor meetings werd het niet langer nodig geacht om fysiek bij elkaar te zijn, maar was een video conference ook inzetbaar. Ook voor overleg in kleine groepen werd meer toevlucht gezocht in conference calls dan in zakendiners om tijd en kosten te besparen.

De afgelopen jaren is door de opkomst van Social Media en toepassingen zoals Skype de manieren waarop mensen, zowel privé als zakelijk, contact met elkaar hebben nog verder veranderd. Mensen bellen fors minder, ook het aantal SMS-berichten neemt af WhatsApp en communiceren via Social Media heeft een grote vlucht genomen. Zelfs in het zakelijk contact is het gebruikelijk geworden om te vergaderen via Skype of Hangouts met kleine groepjes kortdurend te overleggen waardoor inkomsten uit verkochte belminuten en verstuurde SMS’jes sterk zijn afgenomen. En dat betekent dat telecombedrijven, gedwongen worden te reorganiseren.

T-Mobile, is daar al enige tijd mee bezig. Zeker in de zakelijke markt zijn ze hun focus aan het verleggen naar manieren van samenwerking met hun klanten die veel meer bij de huidige tijd past.

Een telecombedrijf wat als ‘jullie zijn van mij afhankelijk’ alleen maar met andere telecombedrijven concurreert op prijs, maar niet luistert naar wat klanten (zakelijk en particulier) nodig hebben, zal geen langdurige relatie op kunnen bouwen met de klant, waardoor de klant na afloop van het abonnement alleen maar zal zoeken naar voordeliger. Een bedrijf met een visie op relatiebehoud zal in deze op prijs concurrerende markt een streepje voor hebben èn houden.

En dat is precies wat T-Mobile wil gaan doen. Voor de zakelijke markt hebben ze al sinds vorig jaar initiatieven om in gesprek te gaan met (potentiële) klanten. Kleinschalig en zonder directe commerciële insteek worden er bijeenkomsten georganiseerd waarin medewerkers van T-mobile, van senior marketing managers tot junior account managers met ondernemers en medewerkers van midden- en kleinbedrijf. Zonder (direct) doel om iets te verkopen. Gewoon luisteren naar elkaar, naar wat er leeft in het bedrijfsleven en kijken naar oplossingen waar beide partijen wat aan kunnen hebben. Helaas zal het effect van deze nieuwe manier van werken niet direct rendement in cijfers laten zien. Dit werkt alleen op termijn, mensen moeten vertrouwen krijgen en dat kost tijd. 

Verder lezen over T-mobile

Hier kon je op wachten: Odido komt ook met multi-gigabit glasvezel

Dit was een aankondiging die je mijlenver kon zien aankomen. Nadat enkele weken geleden zowel KPN als Delta zogenoemde multi-gigabit glasvezel abonnementen introduceerden, kon Odido (voorheen T-Mobile), als een van de dr...

Online29.11.2023

Hier kon je op wachten: Odido komt ook met multi-gigabit glasvezel

Na KPN en Delta kon die andere grote glasvezelprovider niet achterblijven
T-Mobile is niet meer: heet nu Odido

Het lijkt een gekke 1 april-grap, maar het is toch echt zo: T-Mobile heet in Nederland vanaf nu Odido. Hoewel T-Mobile internationaal gezien een groot merk is, kiest het ervoor om voor deze lokale naam te gaan. Dat komt...

Mobile05.09.2023

T-Mobile is niet meer: heet nu Odido

En gaat vol op de klant
​Alles wat je moet weten over SD-WAN

Als je als bedrijf volop de cloud wil benutten, dan moet je wel eens hebben gehoord van SD-WAN. Deze technologie is een architectuur die op software is gebaseerd en zorgt voor een virtuele ‘schil’ op een netwerk dat...

DC Business04.04.2023

​Alles wat je moet weten over SD-WAN

​Fietsen kan veiliger met deze IoT-oplossing

De dode hoek: je fietst er zo in. Het gebeurt helaas regelmatig dat fietsers worden geschept door een vrachtwagen, omdat de chauffeur ze simpelweg niet kan zien. In Duitsland heeft T-Mobile daar met Deutsche Telekom en S...

DC Business20.03.2023

​Fietsen kan veiliger met deze IoT-oplossing

Nederland heeft drie van ’s werelds beste mobiele netwerken

We klagen wel ‘ns dat ons kikkerlandje niet altijd de beste voorzieningen heeft. In sommige gevallen zijn die klachten terecht. Kijk bijvoorbeeld naar de problemen waar ons stroomnetwerk mee kampt. Toch heeft het soms...

Mobile01.03.2023

Nederland heeft drie van ’s werelds beste mobiele netwerken

Soms is het fijn om en klein land te zijn
Must see: De Samsung Galaxy S23 augmented reality experience

Samsung lanceerde gisteren vanuit San Francisco de nieuwe Galaxy S23 reeks. De aandacht ging vooral uit naar de S23 Ultra met zijn 200 megapixel-camera, aangevuld met nog een hele reeks aan specs. Die je nu waarschijnlij...

Media02.02.2023

Must see: De Samsung Galaxy S23 augmented reality experience

Recordbrekende Nieuwjaarsnacht, en niet alleen voor het dataverkeer

Deze Nieuwjaarsnacht heeft nogal wat records gebroken. Het was de warmste nieuwjaarsnacht ooit en ondanks de stormachtige wind werd er voor een recordbedrag, meer dan 110 miljoen euro, aan vuurwerk de lucht in geschoten....

Mobile01.01.2023

Recordbrekende Nieuwjaarsnacht, en niet alleen voor het dataverkeer

De warmste ooit, met een recordbedrag aan vuurwerk en ook weer fors meer mobiele data
Telecomproviders worden steeds duurzamer

Dat we met z’n allen iets tegen de oorzaken die leiden tot de opwarming van de aarde en klimaatverandering moeten doen, dat is inmiddels wel tot iedereen doorgedrongen. Een jaar of 40 geleden ging de discussie vooral o...

Nieuws27.12.2022

Telecomproviders worden steeds duurzamer

KPN, Vodafone en T-Mobile op weg naar CO2-neutrale bedrijfsvoering