Combinatie van digitaal en print zorgt voor stijging oplage NRC

Vorig artikel Volgend artikel
Combinatie van digitaal en print zorgt voor stijging oplage NRC

Print is dood horen we vanuit verschillende hoeken, maar een combinatie tussen digitaal en print kan ook succesvol zijn. Dat weten ze inmiddels bij NRC Handelsblad en nrc.next die tezamen over 2012 een nieuw oplagerecord geboekt hebben. Nooit eerder was de gecombineerde verkochte oplage zo hoog. Het record komt tot stand dankzij de blijvend goede cijfers van NRC Handelsblad, een aanhoudende groei van nrc.next sinds de introductie in 2006 en ook een flinke toename van het aantal digitale abonnees. Zo blijkt uit de meest recente oplagecijfers van Instituut voor Media Auditing (HOI).

NRC Handelsblad verkocht in 2012 gemiddeld 203.021 exemplaren, een groei van 0,8% ten opzichte van een jaar eerder. Ochtendkrant nrc.next klimt 0,5% tot 73.952 exemplaren. Beide dagbladtitels stijgen ondanks een daling van de krantenmarkt. Hoofdredacteur Peter Vandermeersch zet in op originele nieuwsgaring en onderzoeksjournalistiek. Vandermeersch: "We schrijven analyses over het hoe en waarom der dingen. We willen de uitgelezen plek zijn voor het brede intellectuele debat en de opinievorming. Hiervoor hebben we de beste troef in huis. Een gedreven redactie van onderlegde, eigenzinnige en creatieve redacteuren. Ook in een wereld waarin de pers een overlevingsstrijd voert, is er een groeiende behoefte aan dit soort journalistiek."

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies