Starting-up the Next Web (deel 3)

Vorig artikel Volgend artikel
Starting-up the Next Web (deel 3)

De derde en voorlaatste laatste sessie van de Paypal X startup rally start met Inbox2 en Prey project. Het brengt de Next Web bezoekers met veel verschillende partijen naar de lunch sessie en de laatste keynotes voor the Next Web 2010.

Inbox2 is een sociale email applicatie die relaties, en het belang van prioriteiten daarbinnen, beter in beeld brengt. Mailaccounts kunnen worden gesynced en de content doorzocht. Sociale metrix worden ingezet om het belang van de verschillende communicatie onderdelen(mail/berichten) te bepalen. Dit wordt gedaan op relaties/frequentie van gebruik en interactie.

Prey project probeert gebruikers te helpen waarvan een de computer of mobiel wordt gestolen. Prey is open-source en kan op mobiel/desktop of laptop worden geinstalleerd. Bij het opstarten van Prey worden alle mogelijke manieren ingezet om de locatie en andere interessante zaken door te geven(GPS locatie, berichten in beeld, cam beelden).  Er worden geen kosten berekent voor het gebruik. Alleen premium accounts worden ingezet voor grotere partijen, scholen en bedrijven.

DoubleDutch; Foursquare voor bedrijven is de definitie die wordt gekozen. Een prive service voor een aparte community. Met de features van Foursquare en Gowala wordt een mini community ingericht enkel voor jouw bedrijf/community met custom spel elementen(badges etc). 

Next widgets transactionele banner advertisements: een widget die op sites kunnen worden geplaatst en in de applicatie, op de site zelf, een hele shop omgeving plaatst. Je hoeft dus niet naar een andere site/apart onderdeel van de site die je bezoekt. De advertentie is een shop en adverteer mogelijkheid gecombineert.

Distimo, app store analytics, een nederlandse startup puur gericht op de verschillende app stores die nu groeiende zijn. Er zijn ongeveer 40 app stores live waarvan het voor een app aanbieder moeilijk is om succes te meten. Distimo brengt gemak en overzicht voor ontwikkelaars en producenten/bedrijven. Data van de 6 grootste winkels is nu leverbaar.

Brainient claimt de toekomst van video adverteren.. Click op het object dat je wil kopen uit die ene videoclip van je favoriete band, of van je favorieten auto. Met de "magic layers" brengt Brainient een manier van interactie die een makkelijke link legt tussen koopintentie en een product aanbieder. Brainient probeert met ontwikkelaars samen te werken om alle gegenereerde mogelijkheden van video adverteren toe te passen. 

Vanmiddag wordt de winnaar bekend gemaakt so stay tuned!

Meer content

Mark de Kock

Een Digital Marketeer, ondernemer met een passie voor alles dat (gemotoriseerd) snel gaat.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies