Starting-up the Next Web (deel 2)

Vorig artikel Volgend artikel
Starting-up the Next Web (deel 2)

We zijn alweer hard op weg in het middagprogramma van the Next Web 2010 dag 2. De tweede set startups in de PayPal X challenge mogen zich presenteren aan de jury. Voor deze sessie zijn onder andere Pip.io en 22tracks op het podium te vinden.

Fashiolista shop share and show. Is de eerste startup die zichzelf lanceert op the Next Web. Het is alleen voor de vrouwelijke doelgroep. De shopping jungle moet overwonnen met en aldus deze site. Het shoppen voor fashion, inspiratie vinden en je eigen look delen is de basis. De gebruikers van de site bouwen samen de voorkeuren op in alle kledingonderdelen die worden gepromoot vanuit de sites van verschillende merken in de kleding industrie.


Pip.io komt als tweede startup op het podium. Een (relatief) nieuw social netwerk.  Aldus Pip.io staat en valt een goed netwerk door de openheid maar ook geslotenheid van informatie rondom de interactie tussen gebruikers. Niet iedereen hoeft altijd alles te zien van jouw interactie.Facebook is een voorbeeld waar alles open is en juist die openheid wil men beheersen in dit Pip.io netwerk.

22tracks is de derde startup in beeld van het middagprograma. Muziek wordt (uitgekozen en) gedeeld door experts in een stream vorm. In een online winkel kunnen de nummers vervolgens worden gekocht. Na 1 maand vervallen de nummers ven verschijnen nieuwe. Buma.Stemra is enthousiast over deze startup wat iig de rechten problemen die veel van deze diensten lastig maken wegnemen. Met 6 miljoen tracks afgespeeld en een gemiddelde tijd van 42 minuten op de site zijn er iig veel mogelijkheden om met gebruikers te interacteren als merk/adverteerders. Heineken wordt genoemd als bedrijf waarmee wordt gesproken over deze mogelijkheden realiteit te laten worden. Met my22 kan iedere gebruiker zijn/haar eigen muziekvoorkeur delen. 

English Attack leert iedereen in de wereld engels. Men bedient een grote groep mensen die online entertainment belangrijk vinden. Ze zijn niet perse makkelijke gebruikers en hebben veel wensen. De grootste doelgroep van mensen die engels willen leren is daarmee een moeilijke maar wel lucratieve groep om mee te werken. Door interactieve content met veel "fun" factor probeert men de saaie lessen in de juiste, aansprekende vorm aan te bieden. Het concept is ontstaan begin 2009 en vandaag is de gesloten beta een feit. Inschrijven voor deelname kan op de site.

Fits.me probeert het grootste probleem rondom online shopping voor kleding op te lossen. Met name de formaten van jouw lichaam en de maten van kledingstukken moeten matchen. Fits.me zegt met het inzetten van een "virtuele matenmodel" gebaseerd op jouw lichaam meer online te kunnen verkopen. Het product is vooral gericht op retailers. Men zegt een aanzienlijke verhoging van omzet en 20-30 procent lager terugzendingen op basis van verkeerd ingeschatte maten.

Next2news brengt adverteermogelijkheden gebaseerd op de juiste context voor de boodschap. Door het aanbieden van verschillende vormen van adverteren wordt de  context gedreven dienst verspreid. Er is een partnerprogramma en er wordt gewerkt aan diverse integraties(oa op basis van wordpress). Doelgroep zijn met name contentdiensten zoals nieuwssites etc.

Meer content

Mark de Kock

Een Digital Marketeer, ondernemer met een passie voor alles dat (gemotoriseerd) snel gaat.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies