Werner Vogels en de toekomst van interactieve applicaties

Vorig artikel Volgend artikel
Werner Vogels en de toekomst van interactieve applicaties

Werner Vogels is een bekend gezicht bij the Next Web. In de afgelopen jaren was hij meermalen te gast. Hij brengt in zijn 2010 presentatie een reflectie op het verleden(The Next Web presentatie 2 jaar terug) en de huidige ontwikkelingen. Destijds nog voorspelling(een web dat door services gebouwd wordt) is realiteit geworden..


Er zijn bedrijven die enkel op basis van services zoals AWS(Amazon webservices) en andere diensten bouwen aan producten die de consument vervolgens bedient op een specifieke wens/behoefte. Over 5 jaar is deze ontwkkeling weer een grote stap verder aldus Werner. Er zijn verschillende onderdelen  die Werner opsomt als de basis voor de toekomstige applicaties:

  • rich media experience
  • multidevice access
  • location context
  • social graph
  • virtual goods
  • recommendations
  • integratie met social networks
  • adverteerdmogelijkheden
-788.jpg

credit voor tekening gaat naar @wilg

Bijna al deze services zullen "standaard" zijn bij het opstarten van een succesvol nieuw online bedrijf/applicatie.  De combi maakt het succes. Gebruikers zullen niet anders verwachten of accepteren. Daarmee is de evolutie in het bouwen van online bedrijven gegroeid van push naar pull. De wensen van consumenten en bedrijven die voor dezelfde consumenten een nieuwe applicatie willen ontwikkelen leiden naar "cloud" oplossingen en diensten die succes mogelijk maken.

Drop.io, Panda, SimpleGeo(geolocatie), Socialgold en OpenX(online adverteren) zijn diensten die Werner inzet om te laten zien dat deze services al in brede opkomst zijn. De meeste zijn al geimplementeerd in het ecosysteem van nieuwe startups en dienen als bouwstenen voor succes.  Een nieuwe applicatie kan door verschillende partijen in "de cloud" worden ontwikkeld(cocreating), getest en live gezet. Hierdoor is het ecosysteem voor de bouw van succesvolle betaalbare online applicaties compleet aldus Werner.

Meer content

Mark de Kock

Een Digital Marketeer, ondernemer met een passie voor alles dat (gemotoriseerd) snel gaat.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies