Starting-up the Next Web #dag2

Vorig artikel Volgend artikel
Starting-up the Next Web #dag2

Startups zitten in de genen van The Next Web conference. In dit geval is Paypal de partner die de 2010 versie van de startup rally ondersteunt. Een groot aantal partijen presenteert vanmorgen. Onder andere Renato Valdes Omos(MynameisE, winnaar van TNW 2009 startup rally) en Robin Wouters(techcrunch europe) zijn de juryleden. Een verslag van de verschillende presentaties vind je hier..

pro.tribeofnoise.com is een online community die bedrijven kan verbinden aan muzikanten. 6500 muzikanten en songwriters vanuit 40 landen delen muziek met bedrijven wereldwijd. Of het nu hotels of videoproducties zijn met een muziekvraag. Het netwerk van Tribe of Noise pro is de juiste muziek partner aldus oprichter Hessel. Men kan een specifieke voorkeur aanvragen voor de content. De zoekfunctie in het systeem vindt voor de gebruikers de juiste content. Deze is direct rechtenvrij te gebruiken. Daarnaast kan men specifieke content aanvragen in het netwerk. tribe of Noise vraagt een "handling fee" per campagne en de deelnemende bedrijven wordt ook een minimale deelname bedrag.  Er is een "pre-beta-vip code "TNWROCKS"

Mailsuite is startup 2 voor vandaag. Deze startup probeert in de wirwar van (mail)berichten binnen sociale platformen en persoonlijke mailberichten een betere informatiestroom organisatie te voorzien voor haar gebruikers.  Mailsuite organiseert alle informatie stromen op 1 punt waardoor je niet meer naar de verschillende sociale netwerken toe hoeft om al je berichten te volgen. Een gebruiker kan kiezen wanneer welke type berichten worden doorgegeven in welke tijdvakken. Mail van je werk komt hiermee niet in beeld op je telefoon na werktijd. Door de rommelige presentatie is niet honderd procent duidelijk hoe de opzet nou precies is. De presentatie wordt door de opgelegde tijdlimiet niet volledig gegeven.

Ecwid uit Rusland is de online shop aanbieder die een makkelijke manier aanbiedt om in bestaande sites een nieuwe shop te integreren. De claim to fame is dat men focus heeft voor daar waar het sterk in is en niet alles kan wat andere partijen wel claimen. Dus enkel de shop omgeving is in focus en niet emailservices, Content management etc. In 20 talen en met 10k+ gebruikers lijkt het al geen startup meer. Met name interesant is dat de integratie van de shop niet alleen op een blog mogelijk is maar ook in Facebook. Daarmee brengt het een persoonijke winkel naar je eigen profielpagina.

Feest.je
"leef je feest.je" Gebaseerd op Gowalla en Foursquare waren de inspiratie voor een puur nederlands georienteerde startup ,met vergelijkbare services. Een gebruiker kan laten weten op welke locatie men is en zien welke locaties populair zijn Vrienden kun je laten weten welke locaties leuk zijn. Locatie  gebonden "kado's" zijn mogelijk. Niet alleen de Iphone app maar ook Android en Blackberry platform zijn nu in beta te gebruiken. Boomerang is de partner waarmee feest.je een groot netwerk van gebruikers en evenementen hoopt/denkt te bereiken. Het business model wordt nog bedacht... maar men is overtuigd van veel opties.

Printen als een service is de basis van startup Peecho. De content van gebruikers op blogs, netwerken en diensten van verschillende bedrijven kan in verschillende vormen worden geprint met Peecho. Een echt kaartje versturen vanaf je mobiel is mogelijk en zo worden nog een aantal voorbeelden genoemd. Peecho wil partijen met een groep gebruikers de printdienst aanbieden als een toevoeging op bestaande services. De oprichters komen van "albumprinter".

Buildor.com is de laatste oprichter van een startup in de ochtend sessie van the Next Web Paypal X startup wedstrijd(pfoe..) Het engelse bedrijf is  een aanbieder van contentmanagement systeem met een nieuwe "cloud webeditor" als startup. Het verzorgt diensten die een browser, webediting software en meer content management software vervangen met een computer onafhankelijke web browser dienst. Op een eenvoudige manier kan met de laatste webstandaarden worden gewerkt maar dan op een "wysiwig" manier(what you see is what you get). Maandelijkse kosten worden gevraagd voor de service.

Tot nu toe leuke presentaties met her en daar een opbouwende kritiek van de jury over het duidelijker verwoorden van je propositie (danwel het gebrek van een business case). Peecho en Tribe of Noise worden door de jury als meest opvallende partijen genoemd bij de afsluitende woorden van de eerste startup presentaties.

Later meer!

Meer content

Mark de Kock

Een Digital Marketeer, ondernemer met een passie voor alles dat (gemotoriseerd) snel gaat.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies