Wereldwijde uitgaven aan Facebook Ads stijgen met 50% in een jaar tijd

Wereldwijde uitgaven aan Facebook Ads stijgen met 50% in een jaar tijd

Vorig artikel Volgend artikel

De driemaandelijkse uitgaven aan advertenties op Facebook is ten opzichte van een jaar geleden met 51% gestegen (21% ten opzichte van het vorige kwartaal), zo blijkt uit de laatste cijfers over Q2 van 2014 van Kenshoo.

De uitgaven aan zoekmachine advertising steeg met 25% ten opzichte van 2013 (2% ten opzichte van het vorige kwartaal) en de click-through rate (CTR) bereikte een "all-time high" doordat zowel merken al bureaus hun betaalde zoekmachine marketing, targeting en uitvoering blijven verbeteren en verfijnen.

De data is te zien in een nieuwe infographic: Kenshoo Search and Social Snapshot: Q2 2014, daarin worden de belangrijkste statistieken en benchmarks voor betaalde zoekopdrachten en Facebook advertising duidelijk weergegeven en dit is op basis van 400 miljard impressies, 4.5 miljard clicks en € 1.85 miljard aan advertentie bestedingen via het Kenshoo platform.

"The large growth for Facebook spend demonstrates that advertisers are now increasingly confident about allocating ad budgets to social advertising. Meanwhile search marketing continues to deliver steady returns," aldus Justin Thorne, regional marketing director for EMEA at Kenshoo. "Kenshoo has been driving an aggressive agenda to create solutions for marketers to use search intent data and social interaction data to optimise performance."

Meer cijfers in onderstaande infographic: (klik hier voor een groter formaat)

2014-Q2-GST-and-FB

[Afbeelding © Fotolia]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies