Nieuw Twitter activity dashboard geeft betere insights

Nieuw Twitter activity dashboard geeft betere insights

Vorig artikel Volgend artikel

Na de Do-It-Yourself Promoted Pins werd ook een 'Buy Now' button gespot door enkele Twitter gebruikers. Hiermee legt Twitter de eerste stappen richting social shopping. Echter heeft Twitter hier tot op heden geen commentaar over gegeven. Wel heeft de microblogdienst afgelopen week via hun eigen blog de eerste insights onthuld over de nieuwe functies van het activity dashboard.

Met het vorige dashboard konden Twitter gebruikers zien wat de impact was van een geplaatste tweet. Deze impact werd vooral gemeten met het aantal retweets en favorieten. Momenteel heeft Twitter hier een aantal insights aan toegevoegd die meer detail toevoegen. Zo kunnen Twitter gebruikers zien hoe de engagement zich ontwikkeld rondom een bepaalde tweet en wat het bereik is.

De nieuwe impressie metric geeft weer hoe vaak een tweet is bekeken via de Android en iOS apps van Twitter en de website. Ook geeft het meetinstrument een uur-tot-uur overzicht van het aantal impressies nadat de tweet is geplaatst. Dit meetinstrument kan een gemiddeld aantal impressies over een periode van 28 dagen weergeven.

Screen_Shot_2014-07-10_at_10.10.53_AM

Het dashboard toont daarnaast verder inzicht in het aantal retweets en favorieten. Door simpelweg op een bepaalde tweet te klikken, kunnen gebruikers zien hoevaak er is doorgeklikt op een bepaalde link of hashtag. Ook bij tweets met App cards kan er gekeken worden hoe vaak deze app is gedownload.

Partner en early tester Adam Schoenfeld, CEO van Simply Measured zegt: 'With social media maturing as a marketing channel, measurement is the top priority for brands looking to understand performance and scale investment. By allowing access to real impression data, Twitter is giving businesses a relevant benchmark to compare social marketing outcomes with other digital channels.'

De nieuwe functies helpen bij het analyseren van real time data. Hiermee kunnen gebruikers zien welke tweets het meeste bereik hebben en het beste renderen. Deze data kan verder helpen bij het bepalen van een goede Twitter strategie.

Via deze link kun je als adverteerder, ontwikkelaar of uitgever de nieuwe functies uitproberen.

[Afbeelding © Fotolia]

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies