Klantenservice van Essent nu ook via Whatsapp te bereiken

Klantenservice van Essent nu ook via Whatsapp te bereiken

Vorig artikel Volgend artikel

De klantenservice van Essent is sinds kort ook bereikbaar via Whatsapp. Klanten kunnen medewerkers van het energiebedrijf tijdens kantooruren vragen stellen door gewoon even een simpel een 'appje' te sturen. Het gaat hierbij om een proef van 2 maanden, Essent is hiermee wel een van de eerste grote bedrijven in Nederland dat dit kanaal inzet voor dienstverlening aan klanten.

"Met onze aanwezigheid op Whatsapp hopen we een onderscheidende service aan onze klanten te bieden. Want wat is er makkelijker en sneller als je met een vraag zit dan het sturen van een berichtje met je mobiele telefoon," aldus socialmediamanager Ienke de Vrieze van Essent over deze de pilot. "Onze webcare-medewerkers pakken de binnengekomen berichten op en voorzien de klant van een antwoord."

Klantenservice van Essent nu ook via Whatsapp te bereiken

In deze pilot hoopt het bedrijf te achterhalen of er inderdaad voldoende behoefte is aan dit nieuwe servicekanaal. "Uit de eerste tientallen contacten blijkt dat de overgrote meerderheid erg tevreden is over de gesprekjes via de app." De Whatsapp-service is op werkdagen beschikbaar van 9.00 uur tot en met 17.00 uur. 

Whatsapp

Met Whatsapp kunnen mensen een-op-een of in groepen berichten, foto’s en video’s uitwisselen. In tegenstelling tot sms- en mms-berichten is daarvoor alleen internetverbinding nodig. Whatsapp, dat eigendom is van Facebook, heeft in Nederland 9,5 miljoen gebruikers.

Mobiele App: live inzicht in energieverbruik- en kosten

En Essent heeft ook een app ontwikkeld waarmee huishoudens met een slimme meter direct inzicht krijgen in hun energieverbruik- en kosten. Met deze gratis app kunnen consumenten via hun smartphone of tablet eenvoudig bekijken hoeveel energie zij op dat moment in huis verbruiken. Of kunnen zij hun verbruik per dag, week, maand en jaar zien, hoeveel dit kost en dit vergelijken met eerdere perioden.

Met de app wil het energiebedrijf consumenten op een toegankelijke wijze laten kennismaken met de energiebesparingsmogelijkheden met de slimme meter. Marcelle Mettes, directeur Innovatie bij Essent: “De slimme meter wordt nog slimmer als deze consumenten helpt energie te besparen. Dat kan met aanvullende producten en diensten die Essent ontwikkelt. In onze app kunnen consumenten direct zien hoeveel stroom en gas zij op dat moment in huis verbruiken. Door het energieverbruik ook te vertalen naar euro’s geven we betekenis aan kilowatturen stroom en kubieke meters gas. Zo geven we consumenten meer inzicht in verbruik en met energiebesparingstips maken we energie besparen makkelijker.”

Deze app is op dit moment alleen beschikbaar voor 3.000 huishoudens met een slimme meter die deelnemen aan een pilot in Assen, Groningen, Den Bosch, Waspik, Waalwijk, Asten en Sittard. Deze pilot loopt nog tot eind december 2014.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies