Google haalde vaker de pers dan Apple in 2013

Vorig artikel Volgend artikel

Dow Jones heeft een prachtige interactieve infographic gepubliceerd op de website waarin wordt aangegeven welke bedrijven dit jaar het meest besproken zijn in de media. Dit jaar is dat Google met in totaal 123.769 media mentions (vorig jaar nog 114.954 artikelen) Op de tweede plaats staat nu Apple met in totaal 120.451 media mentions. Vorig jaar had Apple de eerste plaats met 165.100 artikelen.

Google haalde vaker de pers dan Apple in 2013

Op de derde plaats staat Microsoft (84.174 mentions) met als "drukste" maanden juni 2013 (met name door berichtgeving over Windows 8.1) en september 2013 door alle berichten na de aankondiging in augustus van Steve Ballmer dat hij gaat stoppen als CEO van Microsoft.

Google was gemiddeld 11.000 keer per maand in het nieuws De meeste aandacht in de media voor Google (13.336 artikelen) was in de maand mei toen Moto X aangekondigd werd en de HTC One Google Edition voor juni werd aangekondigd. Ook Google Glass was verantwoordelijk voor een groot aantal berichten.

Apple schommelde rond de 10.000 berichten per maand, maar kende in 2013 twee duidelijke "pieken". De eerste was in januari (14.611 berichten) waarin Apple's iPhone veelvuldig besproken werd in vergelijking met de BlackBerry Z10. Ook de rechtzaak van Apple en Samsung over de Galaxy Nexus en de kwartaalcijfers van Apple zorgen voor dit hoge aantal berichten. De grootste piek voor Apple qua bercihtgeving in de media was in september, met de release van iOS7 en de aankondiging van iPhone 5S en 5C waren er 15.270 artikelen.

Karina

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies