Explosieve groei mobiele aankopen verwacht rond de feestdagen

Vorig artikel Volgend artikel
Explosieve groei mobiele aankopen verwacht rond de feestdagen

In de laatste Digital Index van Adobe wordt op basis van data-analyse voorspeld hoe het aankoopgedrag in de feestmaanden (november/december) zal zijn. Voor de VS wordt verwacht dat 14% van de aankopen via mobiele apparaten zal verlopen, een groei van 40% ten opzichte van vorig jaar.

Voor Europa wordt een nog grotere groei verwacht: 68% groei ten opzichte van vorig jaar. Verwacht wordt dat in Europa 12,4% van alle online aankopen via smartphone of tablet gedaan zullen worden. In Nederland wordt naar verwachting 10,5% van alle aankopen via mobiele apparaten gedaan.

De online verkooppiek voor Nederland ligt naar verwachting op 16 december. Er zal dan waarschijnlijk 1,74 keer meer verkocht worden dan het dagelijks gemiddelde in 2013. 

"De snelle groei van mobile shopping in Europa moet voor retailers een duidelijk signaal zijn dat een goede mobiele strategie geen luxe is, maar een wezenlijk onderdeel van hun succes", zegt Mark Phibbs, vice president of EMEA Marketing, Adobe.
"Hoewel tablets in veel gevallen drie tot vijf keer meer online sales generen voor retailers dan smartphones, zien we retailtransacties via smartphones in alle onderzochte Europese landen sterker groeien dan de retailtransacties op tablet. Deze ontwikkeling wordt ongetwijfeld ingegeven door de introductie van smartphones met een groter scherm. Retailers moeten zich er dus van bewust zijn dat in een mobiele strategie niet alleen tablets maar ook smartphones moeten worden meegenomen."

Karina

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies